Hoofdmenu

betalingsregeling - hoe inboeken?

Gestart door kschwab, 16 november, 2016, 17:13:43

Vorige topic - Volgende topic

kschwab

Ik heb met een klant een betalingsregeling afgesproken: de verzonden factuur mag in twee termijnen betaald worden, de ene helft in november en de andere helft in februari.

Hoe boek ik dit nu in?

Gert-Jan

Ik zou 'm voor het gemak in 2en delen: 2 facturen dus. Helemaal als het ook nog eens in 2 verschillende periodes en zelfs jaren valt, zou ik niet moeilijk doen. 2 factuurtjes, lekker overzichtelijk voor iedereen.

kschwab

en wat doe ik dan met de oude factuur?

Gert-Jan

Als die uit dit kwartaal komt zou ik die verwijderen en onder datzelfde nummer opnieuw aanmaken (BTW aangifte is dan nog niet gedaan). Als de factuur ouder is, zou ik even wachten tot iemand die boekhoudkundig beter weet wat ie doet, kan reageren want aanpassen is dan natuurlijk niet zo heel handig ivm de btw aangifte.

Annalies Janssens

Hier staat in elk geval ook een beschrijving
https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=deelbetalingen

Factuur verwijderen moet je in elk geval echt niet doen als die al verstuurd is.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen