Hoofdmenu

Acumulus 4.6.2 icm opencart 2.3.0.2

Gestart door smarttag, 18 november, 2016, 08:05:10

Vorige topic - Volgende topic

smarttag

Ik loop tegen een probleem aan met acumulus 4.6.2 icm opencart 2.3.0.2. De juiste contractcodes en instellingen heb ik ingesteld.
Acumulus draait perfect met een oude versie en oude opencart versie al live. In mijn dev omgeving ben ik aan het werken met dus de nieuwste versie. Allereerst kan ik de optie pdf versturen vanuit Acumulus niet aan zetten. Ik krijg dan de foutmelding:
Als u geen klantgegevens naar Acumulus verstuurt, kunt u Acumulus geen PDF factuur laten versturen. Pas één van beide opties aan.

Wellicht zorgt het bovenstaande ervoor dat er niks gebeurt maar dat weet ik niet zeker. Overigens heb ik van alles geprobeerd zonder succes. Logfile schrijft overigens geen errors meer weg. Als ik vervolgens een order status wijzig naar de juiste status dan gebeurt er dus niks.

Application: Acumulus module 4.6.2; Library: 4.6.2; Shop: OpenCart2 2.3.0.2;
Environment: PHP 5.6.24; Curl: 7.38.0 (ssl: OpenSSL/1.0.1e; zlib: 1.2.3); JSON: 1.2.1; OS: Linux 2.6.32-573.7.1.el6.x86_64 #1 SMP Tue Sep 22 22:00:00 UTC 2015 x86_64

erwin-burorader

#1
"Als u geen klantgegevens naar Acumulus verstuurt, kunt u Acumulus geen PDF factuur laten versturen. Pas één van beide opties aan.": De optie waarnaar verwezen wordt staat nu op het geavanceerde instellingenformulier. Daar zul je eerst deze optie moeten aanvinken voordat je PDF aan kunt zetten. Het geavanceerde instellingenformulier vindt je onder "Sales - Acumulus - Advanced settings" of via de link op het instelingenformulier.

De Acumulus log wordt opgeslagen onder system/storage/logs/acumulus.log.

Als Acumulus niet op het order status change event reageert moet je even in de events tabel kijken of de acumulus handlers wel geregistreerd staan, tabel oc_event:
acumulus   admin/view/common/column_left/before   module/acumulus/eventViewColumnLeft   1
acumulus   catalog/model/checkout/order/addOrderHistory/after   module/acumulus/eventOrderUpdate   1
acumulus   catalog/model/checkout/order/addOrder/after   module/acumulus/eventOrderUpdate   1
               

smarttag

Alles staat aangevinkt en klanten  worden geimporteerd als debiteur heb ik ingesteld. En nog steeds krijg ik de foutmelding. De log had ik al gevonden alleen geeft geen foutmelding regels.

smarttag

events staan er overigens gewoon in in de tabel events

erwin-burorader

Staat de log op "Log error messages, warnings, and operational and informational notices."?

Die validatie gaat idd fout: verwijder tijdelijk de regels in de methode validateEmailAsPdfFields() in bestand system/library/Siel/Acumulus/Shop/ConfigForm.php en je kunt door. Idem voor de regels in validateRelationFields() in system/library/Siel/Acumulus/Shop/AdvancedConfigForm.php

smarttag

Ik heb de aanpassing gedaan en hij staat inderdaad op optie qua foutmeldingen. Nu kan ik inderdaad de boel opslaan maar nog steeds geen resultaat bij het updaten van een order of een log met foutmeldingen er over. Wellicht kan iemand van de support eens inloggen en ernaar kijken.

Zou graag spoedig online willen met de nieuwe shop

erwin-burorader

Als je een ticket aanmaakt via opencart at acumulius punt nl, zal ik een mail sturen met instructies om mij in te laten loggen, stuur nog geen ww op.

smarttag

Omdat er nogal wat tijd in is gestoken door Edwin wil ik graag de moeite nemen mijn feedback te geven op de extensie voor Opencart. Wellicht handig voor toekomstige gebruikers die willen upgraden naar OC 2.3 en hoger.

Er zaten een aantal bugs in de aangeboden extensie. Ik heb versie 4.6.5 nu volledig draaiend in Opencart 2.3.2 zonder problemen. Alle settings zijn aan te passen en het versturen van facturen werkt nu weer zoals vanouds.

Hint voor gebruikers welke upgraden: DELETE eerst alle files uit je ftp van Acumulus voordat je de nieuwe versie erop zet. Mijn ervaring is dat niet alle bestanden worden overgeschreven (ook al zegt windows viewer van wel). Eventueel FileZilla gebruiken, deze schrijft wel over.

Daarnaast is het van belang dat het oude module pad zoals voor 2.3.2 geen Acumulus.php bevat want dan gaat het conflicteren met de nieuwe versie. Verder word de language file standaard in en-GB geplaatst waardoor de vertaling (als je admin language op NL hebt staan zoals ik) niet gevonden kan worden. Dit los je op door de language file te kopieeren naar nl-nl.

Om af te sluiten Erwin bedankt voor je snelle feedback!