Hoofdmenu

Betalingstermijn dynamisch

Gestart door guillome, 18 november, 2016, 09:43:40

Vorige topic - Volgende topic

guillome

Beste,

Wij willen de betalingstermijn van een factuur dynamisch maken. Wij verkopen cursussen, en de betalingstermijn moet bijv. 30 dagen voor de cursus zijn. Die berekening doe ikzelf, het zou mooi zijn dat ik bij de API call invoice_add het aantal dagen voor betalingstermijn zou kunnen invullen. Als je niets invult of niet meegeeft pakt ie default van de factuursjabloon, als je `m wel meegeeft overschrijft hij deze.

Is dit mogelijk? Of kan het al op een andere manier?

Guido

Waarom maak je niet een extra factuursjabloon met enkel een andere betaaltermijn (en naam)? Vervolgens stuurt je dan een ander templateid mee met de call als je de andere termijn wilt gebruiken.

guillome

Dat kan niet.
Cursus 1 is over 40 dagen, betalingstermijn is dan 10 dagen.
Cursus 2 is 2 april 2017, betalingstermijn is dan bijna 3 maanden.

Guido

Geef je voor de cursus in april 2017 dan nu al wel een factuur uit en verwacht je pas een betaling in maart 2017?


Guido

Het klinkt een beetje een edge-case, persoonlijk zou ik de betaling altijd vlot na de factuur verwachten. Als je nu wel een factuur uitreikt ben je verplicht om de btw af te dragen. Vervolgens moet je wel 3 maanden op de betaling van de factuur zelf gaan wachten.

Hoe dan ook, via de add_invoice.php API een betaaltermijn meegeven gaat niet lukken en zal ook op termijn vrijwel zeker niet mogelijk worden. Ik denk dat je dan voor nu het beste met een aantal sjablonen kunt gaan werken en op basis van de gewenste betaaltermijn een passend sjabloon/template kiezen.

- Guido.

guillome

Je hebt gelijk, ik geef het door. Hartelijk dank

Es

Citaat van: guillome op 18 november, 2016, 16:03:28
Dat kan niet.
Cursus 1 is over 40 dagen, betalingstermijn is dan 10 dagen.
Cursus 2 is 2 april 2017, betalingstermijn is dan bijna 3 maanden.

Zou het een optie kunnen zijn om je cursist niet meteen een factuur te sturen, maar te werken met een offerte voor de cursus waarop een betaalverzoek staat?
Zodra de betaling binnen is, krijgt je cursist dan een factuur.