Hoofdmenu

Waarschuwingen bij het verzenden van een factuur naar Acumulus

Gestart door EllenvW, 26 november, 2016, 19:23:47

Vorige topic - Volgende topic

EllenvW

Ik krijg deze waarschuwing als ik facturen wil versturen vanuit Woocommerce naar Acumulus, wat gaat er mis? Ik snap er helemaal niks van...


Waarschuwing : De factuur kan meerdere factuurtypes hebben (https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=127). Daarom is de factuur als concept opgeslagen. Controleer het BTW type van de factuur in Acumulus en corrigeer deze indien nodig, of splits de factuur en verdeel de regels over beide facturen gebaseerd op het BTW type waar de regel onder valt.
Waarschuwing : Één of meer van de factuurregels hebben geen BTW terwijl is ingesteld dat er "Alleen aan BTW onderhevige producten en/of diensten." aangeboden worden. Daarom is de factuur als concept opgeslagen. Corrigeer de factuur in Acumulus en controleer uw instellingen.

erwin-burorader

Dit is vrij eenvoudig na te gaan mbv de informatie in de mail:

ad Waarschuwing : Één of meer van de factuurregels hebben geen BTW terwijl is ingesteld dat er "Alleen aan BTW onderhevige producten en/of diensten." aangeboden worden.

Bekijk de factuurregels op de factuur. Er zit er minimaal 1 bij zonder BTW. Zonder te wetenom welk product of dienst het gaat weet ik niet of dit juist is, maar indien dit:
- juist is: dan moet de instelling "Verkoopt u van BTW vrijgestelde producten of diensten?" gezet worden op "Zowel BTW vrije als aan BTW onderhevige producten en/of diensten." of "Alleen producten of diensten die van BTW vrijgesteld zijn."
- onjuist is: dan moet je in woocommerce een btw tarief aan dit product toekennen.


ad Waarschuwing : De factuur kan meerdere factuurtypes hebben. Daarom is de factuur als concept opgeslagen.

De factuur die nu verstuurd is, staat onder concepten. Als deze idd fout is (dus er hangt ten onrechte geen btw tarief aan het betreffende product), verwijder deze factuur dan en stuur hem opnieuw op vanuit je WooCommerce site (menu-item WooCommerce - Acumulus). Als de factuur toch goed is (en de instelling dus fout) kun je deze definitief maken.