Hoofdmenu

Automatisch bijwerken betalingsdatum zakelijke uitgave

Gestart door PatrickC, 06 januari, 2017, 09:22:37

Vorige topic - Volgende topic

PatrickC

Ik loop tegen onderstaand probleem\beperking aan.

Ik boek handmatig een zakelijke uitgave. Een maand later is deze betaald en laad ik de bank mutaties. Bij het inboeken van de mutaties wordt gedetecteerd dat het factuurbedrag al bestaat. Maar een mogelijkheid om deze boeking direct bij te werken met de betalingsdatum van de geselecteerde mutatie bestaat niet. Ik moet dus altijd handmatig de boeking openen en de betalingsdatum invoeren én markeren dat deze betaald is. Ik vind dit nogal omslachtig terwijl alle informatie om het te automatiseren voorhanden is. Het zou exact zo kunnen werken als bij het inboeken van een factuur, met een "verwerk" knop.

Annalies Janssens

Als je op het juiste tabblad in de bankimport staat dan krijg je (net als bij inkomende betalingen) in groen de verwerkknop.
Je moet dan in het tabblad "boeking-soorten" staan.

Of heb je de factuur misschien al eerder op betaald gezet?
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

PatrickC

Ik heb het zojuist gecontroleerd en het tabblad boeking-soorten is het tabblad dat standaard open staat. Ik heb momenteel geen openstaande mutaties dus kan het pas begin volgende maand controleren. Ik zal de mutatie dan niet inboeken als het probleem zich voordoet.

Bedankt voor de info. Wist niet dat het al zo zou moeten werken. Werkt het ook als de mutatie bijvoorbeeld 3 maanden oud is? Misschien dat het hiermee te maken heeft. Bij facturen had ik dit probleem ook altijd totdat ik er vanochtend achter kwam dat je ergens verstopt de betalingstermijn kan wijzigen (die heb ik nu dus op 90 dagen gezet). Ik gebruik Acumulus niet om facturen te maken dus heb nog nooit een sjabloon ingesteld. Ik zou overigens de betalingstermijn als instelling per debiteur verwachten.


Annalies Janssens

Je moet de facturen gewoon kunnen inboeken maar niet op betaald zetten. Als het bedrag dan in de import staat zal Acumulus de openstaande post herkennen.

Voor de uitgaande facturen maakt het niet uit dat je niet met Acumulus werkt. Als je deze maar inboekt met het juiste factuurnummer zal Acumulus deze ook herkennen.

Sjabloon heeft daar verder geen invloed op en ook niet hoe oud de mutatie is.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

PatrickC

Citaat van: Annalies Janssens op 06 januari, 2017, 11:59:32
Voor de uitgaande facturen maakt het niet uit dat je niet met Acumulus werkt. Als je deze maar inboekt met het juiste factuurnummer zal Acumulus deze ook herkennen.
Zoals ik het begrijp in een ander topic wordt de betalingstermijn uit het sjabloon gebruikt. Deze stond altijd op default (30) en als ik dan een import doe na 2 maanden dan herkent Acumulus de facturen die ouder zijn dan 30 dagen niet meer omdat ze verlopen zijn. Dat hoopte ik op te lossen door de betalingstermijn op 90 te zetten.

Annalies Janssens

Dit heb ik nooit gemerkt, heb deze week toevallig een zeer oude administratie bijgewerkt met betalingen na een jaar en geen probleem.
Maar misschien was dat net iets anders.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen