Hoofdmenu

Meerdere facturen betaald in één mutatie

Gestart door PatrickC, 06 januari, 2017, 09:32:18

Vorige topic - Volgende topic

PatrickC

Ik stuur soms meerdere facturen tegelijk naar een klant. Elke factuur heeft dan een andere referentie. De klant maakt vervolgens één bedrag over voor alle facturen tegelijk. Nu loop ik met regelmaat tegen de beperking aan dat Acumulus hier niet mee overweg kan bij het inboeken van de bank mutaties. Het is logisch dat Acumulus niet kan detecteren welke factuur er bij het bedrag hoort omdat het over een optelling van meerdere facturen gaat. Maar wat ik zou verwachten is dat ik vervolgens in een (popup) scherm kan aanvinken om welke facturen het gaat en dan alsnog automatisch kan inboeken. Dit is niet het geval waardoor ik bij alle betreffende facturen de betalingsdatum en betaald status handmatig moet wijzigen. Dit is nogal omslachtig en ook nog eens fout gevoeliger.

Bert-Jan

Dat is wel een idee. Ik durf echter niets te zeggen over eventuele implementatie.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annalies Janssens

@Patrick,
Helemaal handmatig hoeft het niet.
Als je gaat naar verzonden facturen, dan kun je de betreffende facturen aanvinken en via lijstbeheer de betaaldatum aangeven en zeggen dat de status op betaald komt.

Dan komt er vervolgens een melding hoeveel facturen er zijn aangepast.
@Bert-Jan: als daar behalve het aantal facturen ook het bedrag kan komen te staan, Dan zou dat zou al een enorme verbetering zijn.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bert-Jan

Het totaal van de geselecteerde facturen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annalies Janssens

Ja, inderdaad. Dan kun je meteen zien of het overeen komt met het bedrag wat je op de bank hebt ontvangen.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

PatrickC

Ik heb weleens gezien dat je meerdere facturen tegelijk kunt selecteren. Maar dat je ze dan ook tegelijk kan wijzigen wist ik niet. De weergave van het totaalbedrag zou dan inderdaad al een verbetering\verduidelijking zijn. Nu tel ik het meestal na met een rekenmachine.

Maar die selectie koppelen aan de bankmutatie zou het mooiste zijn omdat je dan geen handmatige wijzigingen hoeft te doen.


embie

Ik zit ook met een telmachientje het totaalbedrag van de facturen op te tellen bij 1 betaling voor meerdere facturen.
Is er nog naar gekeken of met het aanvinken van de facturen ook het totaalbedrag ergens vermeld kan worden?

Zou fijn zijn!