Hoofdmenu

OpenCart - Betaalstatus en factuursjabloon

Gestart door meubelpoten, 05 januari, 2017, 19:11:52

Vorige topic - Volgende topic

meubelpoten

Beste Guido,

Is er al zicht op een eventuele implementatie van een koppeling tussen factuursjablonen en een betaal-status?

Momenteel komen de facturen die als 'Overschrijving' binnenkomen toch de status 'betaald' mee.

Alvast bedankt voor je reactie.!

Mvg. Werner

Guido

Beste Werner,

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Heeft dit te maken met de facturen voor het gebruik van Acumulus of over facturen die op een andere manier in je administratie komen?

meubelpoten

Beste Guido,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om boekingen (facturen) die vanuit OC in Acumulus worden getrokken.

Wanneer ik een factuurslabloon maak voor 'Vooruitbetaling' dan zou deze eigenlijk de status van 'niet betaald' moeten krijgen wanneer er zo'n boeking vanuit OC in Acumulus wordt getrokken.

Nu wordt er wel netjes de factuursjabloon van de vooruitbetaling (niet betaald) aan meegegeven, maar bij het overzicht van de boekingen krijgt hij nu wel de status van betaald mee.

Het zou mooi zijn dat wanneer je bij de factuursjabloon ook nog een betaalstatus zou kunnen aangegeven of anders in de module op OC.

Ik hoop dat je het nu begrijpt.

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg. Werner

Guido

Ok. Ik heb het topic even gesplitst. De originele post ging over facturen voor het gebruik van Acumulus zelf.

De betaalstatus komt direct vanuit OpenCart. Ik vermoed dat de plugin dit dan ook gewoon overneemt vanuit de webwinkel zelf en als zodanig inschiet in de administratie. Ik ben geen OC-expert maar ik heb het idee dat je in OC zelf ergens zou moeten kunnen instellen dat in jouw omgeving bij 'Voortuitbetaling' de order als niet betaald moet worden gezien. Als dat kan zou het automatisch goed moeten gaan.

erwin-burorader

OC houdt geen betalingen bij. De koppeling kan daarom geen betaalstatus bepalen en stuurt default de status "betaald" mee. Daarmee is in OC in feite de instelling "Invoice template (due)" van nul en generlei waarde, tenzij er een event handler geschreven is die wel de correcte betaalstatus bepaalt en zet (en zelfs dan lijkt het eerste event (invoice_created) te laat en moet die event handler ook het sjabloon zelf zetten).