Hoofdmenu

Crediteuren uiterste betaaldatum, en rood op de voorpagina...

Gestart door Gert-Jan, 31 januari, 2017, 21:12:01

Vorige topic - Volgende topic

Gert-Jan

Als het al gevraagd is, heb ik de zoek functie niet goed gebruikt...

Wat ik handig zou vinden is dat ik bij inkomende facturen een uiterste betaaldatum kan opgeven, en dat het bedrag nog te betalen op de voorpagina ook rood getoond was als er facturen verstreken zijn. Meestal boek ik ze pas als de betaling is gedaan vanuit het bankbestand, maar een paar facturen worden pas na 30 dagen geïncasseerd en dan vind ik t toch wel handig om die alvast in Acumulus in te voeren. Nu lijkt het alsof ik te laat ben (ik associeer rood met "je moet echt iets doen! alarm!") terwijl ik bijlange na nog niet de betaaltermijn heb bereikt...

(bij de debiteuren staat het er duidelijk in het rood onder als er facturen verstreken zijn, erg handig. Zoiets dergelijks zou bij de crediteuren ook best handig zijn)

A.S.

#1
Dit lijkt me ook handig.

Momenteel wordt in het overzicht "Openstaande crediteuren" de facturen wel weergeven per datum maar deze kleuren niet rood als de betaaltermijn verstreken is (Bijlage 1).

Er is ook geen optie om een betaaltermijn voor crediteuren in te stellen zover ik kan zien terwijl dit bij debiteuren wel kan, hier kleuren de vervallen facturen wel rood (bijlage 2).

Guido

Je kunt nu in de relatiekaart aangeven in het 2e tabblad dat je een bepaalde betaaltermijn wilt hanteren. In het crediteuren-overzicht met ontvangen facturen wordt hier vervolgens ook rekening mee gehouden.

A.S.

Citaat van: Guido op 20 januari, 2022, 14:49:09
Je kunt nu in de relatiekaart aangeven in het 2e tabblad dat je een bepaalde betaaltermijn wilt hanteren. In het crediteuren-overzicht met ontvangen facturen wordt hier vervolgens ook rekening mee gehouden.

Fantastisch Guido, exact wat ik zocht! Hartelijk dank.