Hoofdmenu

Nieuw percentage cursussen, seminars en studiereizen voor 2017?

Gestart door Ron Veringmeier, 08 februari, 2017, 12:32:03

Vorige topic - Volgende topic

Ron Veringmeier

Ik las op de site van de belastingdienst dat er een aanpassing is op voedsel, studie enz. voor 2017, nl. 80% i.p.v. 73,5% klopt dit?
En zo ja, wordt dit percentage ook aangepast bij kosten voor "cursussen, seminars, studiereizen" in Acumulus?

Uit belastingdienst:
"Voor de kosten van voedsel, drank, genotmiddelen, representatie, congressen, seminars, studiereizen en dergelijke kunt u in plaats van het toepassen van de € 4.500 drempel ook 80% (2017) of 73,5% (2015 en 2016) van deze kosten aftrekken in uw aangifte."

met vriendelijke groeten,
Ron Veringmeier

Es

Ik zie dat op deze vraag nog geen antwoord is gegeven  :o

- als u een datum kiest in 2017 dan is de correctie die Acumulus automatisch voor u kan toepassen: 80%
- als u een datum kiest vòòr 2017 dan is de correctie 73,5%

Ron Veringmeier

Esther,

geweldig! bedankt voor de reactie.
Ik zag bij een nieuwe invoer dat acumulus de correctie op studiekosten voor 2017 al op 80% zet.


groetjes, Ron Veringmeier


Lissa

Dit geldt dan dus ook voor relatiegeschenken?
En het zou fijn zijn als dit ook automatisch doorgevoerd zou worden in Acumulus. ;-)
Met vriendelijke groet,

Focus op Winst
Lissa Agema
Grootste fan van Acumulus ;-)

E: info@focusopwinst.nl
www: https://www.focusopwinst.nl

Bart Mantel

Ik heb een 2 daagse cursus en wil hierbij een overnachting inplannen i.v.m. de afstand en reistijd. Zijn deze kosten afschrijfbaar?

Ik vraag mij af waarom een cursus die ten goede komt van het bedrijf dit niet volledig kan worden afgeschreven? Verder heb ik begrepen dat er geen btw wordt gerekend over cursussen? Klop dit?
Ben ik verplicht om dit te boeken onder cursussen/seminars/studiereizen
Ik hoor graag hoe dit zit,

Groeten Bart