Hoofdmenu

Zapier?

Gestart door raroos, 12 februari, 2017, 09:55:13

Vorige topic - Volgende topic

raroos

Dag,

Zijn er plannen of is het een idee om Acumulus te ontsluiten via zapier? Dit zou namelijk vrij eenvoudig een gigantische set van koppelingen mogelijk maken.

Gr.
Ralph

Guido

Er zijn vooralsnog geen plannen om dit aan te bieden. Ik heb afgelopen weekend even door de development-docs van Zapier zitten lezen maar het is wat wollig opgezet allemaal. Wat is vooralsnog een beetje mis is dat ik niet direct een use-case zie waarbij je, bijvoorbeeld facturen uit pakket X, via Zapier kunt overzetten naar Acumulus.

raroos

Jammer, en dat is precies de use case die ik heb. Ik krijg registratie binnen voor een cursus en wil dan graag automatisch al een (concept) factuur maken. Daarnaast wil ik ook graag bijvoorbeeld automatisch relaties aanmaken als men zich inschrijft voor een cursus/workshop. Ik wil bijvoorbeeld ook graag een reminder aanmaken in Evernote als ik een factuur verzend.

Ik denk dat ik zo nog wel een paar use cases kan verzinnen.De kracht van Zapier is ook dat iedereen zijn eigen use-cases kan verzinnen en dat je zo ver kunt gaan als je wilt. Het is juist niet meer nodig dat je als leverancier use-cases verzint, dat doen de klanten zelf.

Mocht het toch ooit komen, ik bied me graag aan als beta tester.

elma1966

Zapier kan zeker een grote toegevoegde waarde gaan hebben. Online business eigenaren lopen echt tegen grote administratielast aan: het proces van saleaspage tm facturen inboeken in boekhouding, incl. betaling ok, en leveren van online diensten , naast product verzending, en after sales communicatie.
Acumulus kan een grote voortrekkers hierin spelen.

In de zomer wil ik het een keer goed uitwerken. Interessant om te brainstormen?!


Ronald Jagt

Wat mij betreft mag het opnieuw bekeken worden of een integratie met Zapier gerealiseerd kan worden.
Ik werk graag met Acumulus en wil dat blijven doen, maar verschillende betaalsystemen (o.a. Plug & Pay en Paytium) werken niet rechtstreeks met Acumulus en geven vaak eerst de voorkeur aan Zapier voordat ze rechtstreekse koppelingen gaan onderzoeken...als ze het al overwegen.
Dat is precies de reden waarom Zapier bestaat.

Lissa

Ik zou ook graag zien dat Acumulus met Zapier kan werken zodat ik bijvoorbeeld mensen die een dienst via de shop aanschaffen op een Active Campaign of Mailchimp lijst terecht kunnen komen zodat ze dan automatisch een bericht kunnen krijgen over hun bestelling.
Nu moet ik helaas hiervoor een WooCommerce shop aanmaken en die koppelen met Acumulus en dan WooCommerce met ActiveWoo koppelen met Active Campaign. Het werkt allemaal wel, maar het kan zoveel eenvoudiger. :-)
Met vriendelijke groet,

Focus op Winst
Lissa Agema
Grootste fan van Acumulus ;-)

E: info@focusopwinst.nl
www: https://www.focusopwinst.nl

Debbie

Ja, ik zou een koppeling met Zapier ook ontzettend fijn vinden. Het grote voordeel van Acumulus t.o.v. andere boekhoudprogramma's is de webshop. En die webshop zou zoveel meerwaarde krijgen als je e-mailadressen van aankopers inderdaad kunt doorsluizen naar e-mailmarketingprogramma's. Verder ben ik het eens met de redenen die de reageerders voor mij ook al melden.

Debbie

Citaat van: elma1966 op 19 januari, 2019, 10:56:00
Zapier kan zeker een grote toegevoegde waarde gaan hebben. Online business eigenaren lopen echt tegen grote administratielast aan: het proces van saleaspage tm facturen inboeken in boekhouding, incl. betaling ok, en leveren van online diensten , naast product verzending, en after sales communicatie.
Acumulus kan een grote voortrekkers hierin spelen.

In de zomer wil ik het een keer goed uitwerken. Interessant om te brainstormen?!
Elma, heb jij hier nog iets mee gedaan?

Ik had gisteren weer erg behoefte aan een koppeling via Zapier.
Ik wilde namelijk een nieuwsbrief aan mijn klanten sturen via ActiveCampaign. Ik had al mijn klanten (tot 6 maanden geleden) overgezet naar AC en die in Acumulus als zodanig gemarkeerd met een groep. Ik kwam er nu achter dat ik niet alle relaties die NIET aan die groep hangen kan filteren. Ik kan ook niet filteren op een datum waarop klanten zijn toegevoegd aan Acumulus. Dus ik heb de hele lijst geƫxporteerd en toen handmatig moeten checken wie er nog niet in zat. De 'groepen' worden helaas niet geƫxporteerd naar Excel.

@Guido Integromat is ook een aardige speler die aan het opkomen is en die ongeveer dezelfde mogelijkheden biedt als Zapier. Misschien kunnen jullie die eens bekijken?

Ronald Jagt

@Guido > is er een update m.b.t. Zapier integratie?
We zijn nu 2,5 verder, er komen steeds meer use-cases en Zapier blijft gewoon de go-to partij voor koppelingen met (vooral buitenlandse) automatiseringssoftware.
Wat is er voor nodig om dit te (laten) integreren?

Debbie

@Guido en @Bert-Jan, mag ik vriendelijk verzoeken naar de status van deze vraag? Ik zou zeer graag willen weten of er een Zapierintegratie aan gaat komen in de komende 3 maanden.

Ideezo

Ik zou ook graag gebruik willen maken van Zapier om een klant/boeking te kunnen aanmaken en daarna automatisch een factuur te versturen vanuit een betaalpagina zoals Plug & Pay. Zijn er al plannen?

Dave

Ik ben ook heel erg benieuwd naar Zapier. Wat is inmiddels de status?

Bas-ehv

Ik denk ook dat dit een mooie toevoeging tot acumulus zal zijn.

Ronald Jagt

De behoefte is er nog steeds, en wordt steeds groter.
Hoe kunnen we hier een slinger aan geven?
Krijgen weinig reactie vanuit Acumulus 🤔

Ik kijk ook uit naar o.a. een integratie met Plug&Pay.

SaskiaSmit

Ook ik ben benieuwd naar een Zapier en/of intergratie met Plug and Pay.

Is hier al iets meer over bekend?
Saskia Smit - Mailchimpexpert
(online) communicatie & marketing
E: saskia@saskiasmit.nl
www.saskiasmit.nl / www.mailchimpexpert.nl

Stefan V

+1 voor deze functie

Wel jammer dat een nieuwe reactie van @bert-jan of @guido al bijna 2 jaar uitblijven

MN

Ook ik een +1, zie heel veel mogelijkheden....

Lissa

Mijn reactie is van 2019, maar anno 2021 wil ik toch echt graag zien dat het dit jaar nog lukt.
Met vriendelijke groet,

Focus op Winst
Lissa Agema
Grootste fan van Acumulus ;-)

E: info@focusopwinst.nl
www: https://www.focusopwinst.nl

Ronald Jagt

Toch nog maar eens een slinger geven aan dit topic.
Ik zie dat er voor verschillende software-pakketten al koppelingen zijn gemaakt: https://github.com/orgs/SIELOnline/repositories

Ik houd van rechtstreekse koppelingen, maar in dit geval zou je met een Zapier koppeling in theorie met 5500+ pakketten in 1x een koppeling kunnen maken...daar is ook wat voor te zeggen.
Er komen dagelijks interessante SAAS programma's bij die bijna allemaal als eerste een Zapier koppeling bieden om te voorkomen dat je elke software individueel moet programmeren.

Kunnen @bert-jan of @BuroRader daar nog eens een licht over schijnen?!

@iedereen: als er sponsoring voor nodig is zouden we ook kunnen kijken of we dat met meer gebruikers kunnen dragen. Misschien een poll houden voor de behoefte?

Lissa

@Ronald,

Ja, er zijn veel prachtige rechtstreekse koppelingen.
Af en toe verdwijnt er eentje, zoals de Payt koppeling.
Maar ook het kunnen koppelen via Zapier aan bijvoorbeeld Mailblue, Mailchimp etc. zou fijn zijn zodat we ook een nog beter gebruik kunnen maken van de Siel shop.

En wat je zegt over sponsoring, ik ben bereid te betalen voor goedwerkende koppelingen zoals de bankkoppeling (werkt volgens mij voor KNAB nog niet goed), Zapier maar bijvoorbeeld ook voor de koppelingen met webshops zoals WooCommerce.
Als dat zorg voor sneller en effectiever werken dan bespaart dat uiteindelijk weer tijd en geld. :-)
Met vriendelijke groet,

Focus op Winst
Lissa Agema
Grootste fan van Acumulus ;-)

E: info@focusopwinst.nl
www: https://www.focusopwinst.nl

SaskiaSmit

@Ronald en anderen,

Ja ook ik wil gerust betalen voor goedwerkende koppelingen. Ik zou een gat in de lucht springen als er een zapier koppeling komt. Het zou het geautomatiseerde zakelijk leven zoveel makkelijker maken.
Saskia Smit - Mailchimpexpert
(online) communicatie & marketing
E: saskia@saskiasmit.nl
www.saskiasmit.nl / www.mailchimpexpert.nl

Stefan V

#21
Ik Ga hier ook maar weer eens een slinger aan dit topic geven.
Vooral omdat de laatste reactie van @bert of @Guido al 5 jaar terug is?

Er zijn meerdere openstaande feature request waar gewoon niet op geantwoord wordt.
We snappen echt wel dat het ontwikkelen van acumulus en bepaalde functie veel tijd kost, maar geef dan op ze minst een antwoord of een status. Want "nee" is ook een antwoord. Nu blijven we lange tijd met onduidelijkheid zitten.

Anti89

Zeker ook een voorstander hiervan.  :)

SaskiaSmit

Citaat van: SaskiaSmit op 19 april, 2021, 11:24:52Ook ik ben benieuwd naar een Zapier en/of intergratie met Plug and Pay.

Is hier al iets meer over bekend?

Ik dacht: ik ga kijken of er toch niet een mogelijkheid is om de facturen vanuit Plug and Play te importeren. En warempel, de optie Plug and Pay csv stond ertussen. Het werkt! Ik ben nu heel blij! Ondanks dat er niet gereageerd wordt, wordt er wel aangewerkt 💪🏻.
Saskia Smit - Mailchimpexpert
(online) communicatie & marketing
E: saskia@saskiasmit.nl
www.saskiasmit.nl / www.mailchimpexpert.nl

SaskiaSmit

Citaat van: SaskiaSmit op 14 december, 2023, 20:26:03
Citaat van: SaskiaSmit op 19 april, 2021, 11:24:52Ook ik ben benieuwd naar een Zapier en/of intergratie met Plug and Pay.

Is hier al iets meer over bekend?

Ik dacht: ik ga kijken of er toch niet een mogelijkheid is om de facturen vanuit Plug and Play te importeren. En warempel, de optie Plug and Pay csv stond ertussen. Het werkt! Ik ben nu heel blij! Ondanks dat er niet gereageerd wordt, wordt er wel aan gewerkt 💪🏻.

Helaas het Plug and Pay importprofiel is weer weg. Zou wel fijn zijn als iemand van Acumulus op het zapier verzoek eens reageert...
Saskia Smit - Mailchimpexpert
(online) communicatie & marketing
E: saskia@saskiasmit.nl
www.saskiasmit.nl / www.mailchimpexpert.nl

Stefan V

Tja, ik ben bang dat we geen reactie meer hoeven te verwachten.
Voor mij ook de reden om over te gaan stappen naar een ander pakket, want aan ontwikkeling wordt bijna niks meer gedaan als het gaat om feature requests etc.

Guido

Voor plug en pay is er gewoon een importprofiel, dat hebben we ooit ingebouwd en bijgewerkt toen plug en pay de export iets gewijzigd had.

Een integratie met Zapier krijgt inderdaad vooralsnog een lage prioriteit bij ons. We richten ons vooralsnog op andere zaken. Dat wil niet zeggen dat we geen feature-requests inbouwen. Zo hebben we vandaag nog de mogelijkheid toegevoegd om abonnementen (ook een relatief nieuwe feature) te ondersteunen voor relatiegroepen.

HTML-ondersteuning in email staat bijvoorbeeld nu hoog op de agenda  O:-)