Hoofdmenu

Sielshop

Gestart door doubletronics, 05 april, 2017, 23:27:02

Vorige topic - Volgende topic

doubletronics

prachtige koppeling ! reden om mijn oude webshop op te zeggen en hier gebruik van te maken !
maar ik mis iets: als het product is gekozen staat dat mooi in de winkelwagen, maar kan er een mogelijkheid voor verzendkosten bij?
Nu kunnen mijn klanten in mijn huidige webshop kiezen voor 3 verschillende verzendmethodes.
De enige mogelijkheid die ik nu in de Sielshop heb, is aan het product een verzendpost koppelen, maar zoals gezegd moet iedereen, en vooral de buitenlandse klanten, kunnen kiezen voor een methode (bijvoorbeeld standaard of aangetekend, met bijbehorende vaste bedragen)

alvast bedankt !

groeten, Fulco de Vente

Bert-Jan

Verzendkosten kunnen behoorlijk complex zijn.

Ik zit daar nog een beetje tegenaan te hikken, mede omdat steeds meer webshops helemaal geen verzendkosten meer apart rekenen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

doubletronics

snap ik, maar in mijn geval heb ik verschillende verzendkosten per klant: NL, Europees (normaal en aangetekend) en Internationaal (aangetekend).
En de klant mag bij mij kiezen, ik heb namelijk gemerkt dat het verschil in de prijs voor verzending (7 of 16) vaak reden is dat ze de lage prijs kiezen. persoonlijk kijk ik ook altijd naar de verzendkosten, en als die niet in verhouding staan tot de prijs van het product (bijv meer dan 10%) haak ik af .
En in "gratis" verzending geloof ik niet... dat zit verdisconteerd in de prijzen en dat kunnen ze ook makkelijk met al die honderden producten. Maar in mijn geval (ik verkoop maar 5 verschillende producten) tikt dat direct aan. En ik kan daar ook geen gemiddelde prijs voor maken...
oplossing zou in mijn geval dus zijn  dat ik per product 4 prijzen vermeld: 1 met normale verzending NL , 2 europese (normaal en aangetekend) en 1 internationaal aangetekend...  staat ook niet echt professioneel natuurlijk.
Maar als ze dan 2 producten bestellen (wat wel eens gebeurd) betalen ze dus 2 keer verzending ...
(maar daar zou ik dan weer een kortingscode voor kunnen verzinnen zeker?)

leuk he... vragen die zichzelf beantwoorden.

maar een optie voor verzendkosten zou ik nog steeds waarderen

Bert-Jan

Hoe bepaal jij de verzendkosten?

Op basis van gewicht of iets anders...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

doubletronics

op basis van product. Ik heb 5 producten: 1 elektronische module en 4 soorten motorlampen.
De module wordt verzonden in een brievenbusdoos, normale verzending PostNL in Nederland.
Europese verzending van die doos is 6,65 normaal, aangetekend is dat 11,95. Sommige klanten vinden dat belangrijk, omdat ik in de voorwaarden heb staan dat ik niet verantwoordelijk ben voor het aankomen van de doos per normale post.
Internationaal geldt een vast tarief van 16,95. Dat kunnen de klanten verder niet kiezen.
maar.... voor verzending van de lampen maak ik gebruik van DHL (omdat dat goedkoper is dan PostNL, op de prijs van een lamp zijn de verzendkosten bijna de helft van het bedrag ;-)
Ook daarbij kunnen ze kiezen voor afhalen of thuisbezorging
Als men de module én een lamp wil , gaat de verzending ook via DHL. Naar het buitenland verstuur ik alleen de module per brievenbusdoos.

Samengevat:
Standaard verzending PostNL  (Geldt alleen voor de module.   De Philips en H11 lampen worden via DHL verzonden)    € 3.12
Verzending via DHL  (gecombineerde verzending module en/of lampen, zelf ophalen bij DHL point)   € 5.00
Verzending via DHL  (gecombineerde verzending module en/of lampen, met thuisbezorging)   € 5.75

Verzending Europa / Internationaal
Shipping for modules:
EU shipment  - regular/uninsured  € 6,65
EU shipment  - registered mail    € 11,95

International shipment  - registered mail     € 16.95

Laat ik voorop stellen dat ik erg blij ben met jullie mogelijkheid voor de webshop, want voor die 5 artikelen die ik heb is de shop die ik nu gebruik (123webshop.nl)  eigenlijk veel te uitgebreid (en te duur).
Dus als de verzendkosten niet haalbaar zijn in de Sielshop, misschien dat jullie dan kunnen meedenken over hoe ik het dan kan inbedden in mijn website...
Het allergrootste voordeel van Sielshiop is natuurlijk dat de bestellingen nu direct worden verwerkt. Nu moet in nog steeds alle bestellingen handmatig invoeren in Acumulus...

Bert-Jan

Is het een optie om meerdere varianten als apart product in te voeren, afhankelijk van de verzending?

Lamp ophalen 6.00
Lamp met DHL  12.00
Lamp in limo thuisgebracht 45.00

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

doubletronics

Natuurlijk, maar ik wil voorkomen dat ze , als ze de module bijvoorbeeld hebben geselecteerd, meteen doorkunnen vanuit de winkelwagen naar de betaling. Dan moet ik achteraf vragen of ze ook de verzendkosten nog even willen "bestellen".
Misschien dat je in het proces van de winkelwagen dan kunt verplichten dat ze "langs" de verzendkostenproducten moeten ?

Bert-Jan

Ik denk er over na.

Mijn oplossing wordt echter al door anderen gebruikt.

Het product wordt netjes omschreven en daaronder staan drie knopjes

Bestel (zelf ophalen)
Bestel met verzending Nederland
Bestel met verzending buitenland
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

doubletronics

#8
Ok, ga ik daar eerst mee aan de slag, tnx!

wel nog een vraag, ik heb bij het product ook de verzendkosten ingevuld als bedrag, maar in het scherm van de winkelwagen wordt dat bedrag niet meegenomen.
Nu kan ik dat wel optellen bij het oorspronkelijke bedrag, maar gaat het dan later wel goed met boeken? Want dan zijn de verzendkosten niet meer zichtbaar...