Hoofdmenu

Paar kleine wensen mbt tot de mobiele app

Gestart door Gert-Jan, 06 april, 2017, 08:07:11

Vorige topic - Volgende topic

Gert-Jan

Ik gebruik de laatste tijd iets vaker de mobiele app en een paar kleine dingen vind ik wat onhandig:

- Startscherm. Enkel de tekst "In bescheiden vorm". Het zou erg handig zijn om daar direct de opties te zien, die je ook in het menu ziet. Nu moet je per definitie een keer extra klikken want het startscherm is dus verder leeg... :)

- Projecten kun je kiezen tussen actief en alles. Het zou erg handig zijn om ook makkelijk te kunnen filteren op projecten waarop nog uren "open" staan (dat zijn projecten waar ik nu echt mee bezig ben, en dat zijn er een stuk minder dan echt alle actieve projecten). Even de uren schrijven of bijwerken scheelt op die manier het nodige zoekwerk. Maar, als de sortering wat intuïtiever is, is het juiste project opzoeken niet zo'n probleem meer.

- Project bewerken, volgens mij ben ik net de omschrijving van het project kwijt geraakt. Wilde een project op niet actief zetten en op eens staat er boven in [geen projectnaam] oid. Terwijl die er wel stond.

- Sortering van de projecten: ik zie niet helemaal een logische sortering. Maar aangezien de klantnaam als 1e wordt getoond, lijkt die sortering mij het meest nuttige (nu begint de 1e regel met een C, de 2e met een W, dan weer C, de 5e met een U....). Sortering op klant en daarna op project omschrijving is volgens mij makkelijker in gebruik.

- Uren schrijven. Een kopiëren button zoals op de normale website zou erg handig zijn, dat maakt het uren schrijven via de computer echt supermakkelijk. Zo'n zelfde functie op de mobiel zou makkelijker zijn.

- Een back-button. Ik klik in het menu op Projecten, op een project. Om terug te gaan naar de lijst moet ik weer in het menu klikken om dan weer op projecten te klikken. Een kleine back-button zoals je ook in "echte apps" hebt zou handiger werken. Ja, ik kan de back button van de browser gebruiken maar iOS toont die niet altijd in beeld.