Hoofdmenu

Magento koppeling BTW op bundle products

Gestart door Hajo, 16 mei, 2017, 11:19:32

Vorige topic - Volgende topic

Hajo

Hoi,

Sinds een aantal maanden zie ik problemen met de BTW op facturen die naar Acumulus worden ingeschoten vanuit Magento. Het betreft bundle products. De BTW voor het bovenliggende bundle product wordt op 0 gezet, alleen de verzendkosten krijgen BTW hoog. Bij het simple product dat deel uitmaakt van de bundle staat de BTW netjes op 21%.

Bij simple products gaat het wel goed.

Is dit een bekend probleem? Maakt het bijvoorbeeld uit of ik de vraag "Verkoopt u van BTW vrijgestelde producten of diensten?" in de Acumulus instellingen aan Magento zijde anders beantwoord. (Staat nu op beide).

FYI:
Application: Acumulus module 4.7.1; Library: 4.7.1; Shop: Magento1 1.9.3.1;< Server: example.combr>Environment: PHP 5.6.26; Curl: 7.19.7 (ssl: NSS/3.19.1 Basic ECC; zlib: 1.2.3); JSON: 1.3.7; OS: Linux d-thuramedia.xlhosted.com 2.6.32-042stab120.5 #1 SMP Tue Oct 25 22:31:12 MSK 2016 x86_64.

erwin-burorader

Versie 4.7.2 lost wat problemen met samengestelde producten op, uit de changelog:

4.7.2 (2017-03-13)
------------------
...
- MA2 (maar eigenlijk ALL): Samengestelde producten werken nog niet in alle
  situaties.
...

Dus begin met het downloaden en installeren van de meest recente versie en probeer het dan nog eens. Als het dan nog steeds niet goed gaat, zal ik er verder induiken.

Hajo

Ok, dank voor het antwoord. Ik heb de nieuwste versie geïnstalleerd, een paar testorders gedaan, en die gaan goed. Ik houd het in de gaten; als ik fouten zie ontstaan meld ik mij hier weer.  ;D

Hajo

Hoi,

Ik heb het even een tijdje aangekeken. Er zijn helaas nog steeds orders waarbij het niet goed gaat. Alle items van de bundle worden dan op 0% geboekt. Maar er zijn ook orders waarbij het wel goed gaat. Het verschil tussen de fout- en goed ingeboekte orders lijkt te zijn:

- als van de bundle alle items zijn gekocht, gaat het goed en wordt alles op BTW hoog geboekt
- als van de bundle enkele opties zijn weggelaten (bijvoorbeeld wel een poster maar geen lijst erbij, terwijl die optie wel beschikbaar is), dan gaat het fout en wordt de hele bestelling op BTW 0% geboekt.

Deze conclusie baseer ik op een steekproef onder een stuk of 20 orders, dus kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hier het probleem zit, maar het lijkt er sterk op.

Nu kan het zijn dat ik iets in de instellingen verkeerd heb staan, of dat het met mijn specifieke scenario te maken heeft (dus ik wil het niet meteen een bug noemen) maar het zou fijn zijn als er even iemand mee wil kijken.

erwin-burorader

Hajo,

Kun je de plugin in testmodus zetten (instelling voor de "factuurverzendmodus") en een goede en foute order naar Acumulus versturen waarbij alle opties apart getoond worden en nog een keer waarbij de opties op 1 regel komen met het hoofdproduct. Stuur de mails die je ontvangt dan naar mij toe : support a burorader com

Hajo

Dank voor je antwoord. Ik ga er volgende week dinsdag mee aan de slag. We gaan verder op de mail. Als er een oplossing uitkomt, zal ik die hier nog posten.

erwin-burorader

Versie 4.8.0-alpha1 bevat de foutoplossing voor dit product en is nu te downloaden via dit forum. Het gaat alleen mis met Magento 1 en 2(.1), dus andere web shops hoeven niet te updaten. Versie 4.8.0-alpha1 bevat een aantal code refactorings en kan daardoor in zeldzame nog niet geteste situaties nieuwe fouten introduceren. In de loop naar de definitieve release 4.8.0 zullen deze ws wel gevonden worden, maar meld ze zeker ook als je ergens tegen aan loopt. NB: deze foutoplossing is nog niet getest met creditnota's op bundelproducten, ook dat komt nog.