Hoofdmenu

Ontvangen Royalties - hoe te boeken?

Gestart door Rudy, 03 juli, 2017, 13:59:49

Vorige topic - Volgende topic

Rudy

Ik ben illustrator en bied mijn werk aan op een drietal zogeheten "Print On Demand" websites, gesitueerd buiten de EU. Deze verkopen producten met mijn werk (prints, t-shirts, telefoonhoesjes etc.) waarover ik een percentage aan royalties ontvang dat ik maandelijks via Paypal uitbetaald krijg. Ik heb in Acumulus een aparte Paypal rekening aangemaakt om beter overzicht te houden. Echter, ik krijg de royalties automatisch uitbetaald zonder dat het gefactureerd is en ik krijg uitbetaald in Amerikaanse Dollars.
Mijn vraag is: Hoe boek ik Paypal mutaties wanneer er geen factuur is? Indien de oplossing is om maandelijks een factuur te maken gebaseerd op uitbetaalde royalties (ik ken de regelgeving niet goed genoeg, is dit verplicht?) hoe zorg ik er dan voor dat dit overeenkomt aangezien Acumulus geen andere valuta kent dan de Euro? 

Alvast hartelijk dank.

SKYB Yvette

Hi,

Mijn advies is om inderdaad een verkoopfactuur aan te maken voor het bedrag dat je ontvangt. Reken dan gewoon even de dollars om naar euro's. Als je het heel precies wil doen zou je deze omwisseling per dagkoers per datum dat je een bedrag op paypal hebt ontvangen moeten omrekenen 😀
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126