Hoofdmenu

Diverse aankopen kopelen voor investering? Hoe boeken?

Gestart door FMA, 30 juli, 2017, 19:33:57

Vorige topic - Volgende topic

FMA

Met de opstart van het bedrijf hebben wij diverse aankopen gedaan zoals een vloer en raamdecoratie.
Deze aankopen komen bij diverse leveranciers vandaan. Nu wil ik de de vloer als een investering boeken zoals ook de raamdecoratie.
Als losse componenten kom ik net niet aan het drempelbedrag. Kan ik bijvoorbeeld de vloer en raamdecoratie koppelen? Hoe kan ik dit dan het beste boeken aangezien ik hiervoor diverse facturen heb?
Hoe kan ik deze uitgaven dan het beste omschrijven? Iets in de vorm van "inrichting"?

Es

Hieronder een link naar het forum van HigherLevel, waar over dit onderwerp gediscussieerd wordt.
Dat topic is weliswaar al wat ouder, maar er staan goede voorbeelden in.

https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/administratie-en-verzekeringen/optelsom-kleine-investeringen-aftrekbaar-84226?start=msg84821

Aanwijzing voor Acumulus:
Wanneer je van mening bent dat je een aantal losse items als 1 investering wilt boeken, dan maak je in Acumulus 1 boeking voor het verzamelbedrag (hang evt. alle losse facturen aan die boeking, of zet een notitie bij de boeking neer). Deze boeking kun je dan als investering met afschrijving invoeren en activeren op de balans.

FMA