Hoofdmenu

Ook tijd bij transacties vermelden bij automatisch geimporteerde facturen

Gestart door veenie, 04 september, 2017, 22:53:32

Vorige topic - Volgende topic

veenie

Is het mogelijk om ook de tijd als sorteer methode toe te gaan passen van het bestel moment.

ik zit nu vaak te spitten op kasverschillen waar iets mis gaat, helaas heb ik soms dagen met 50 transacties en bij acumulus staan deze dan geheel random in de lijst.
zeer vervelend aangezien de banken wel werken met tijdsnotatie en mijn webshop ook.
dit kost mij altijd zeer veel zoek tijd en uiteindelijk papier om de fout boven water te krijgen.

of zijn hier betere oplossingen voor?

Guido

Bij welke bank is dit? Ik heb even de ABNAMRO gecheckt en zie daar geen tijdsindicatie..

veenie

hallo guido,

Mijn pin automaat heeft gewoon tijd registratie op de transacties.
Mijn webshop heeft deze ook, echter in acumulus staan deze op een andere volgorde.
zoals je zult begrijpen zijn er een behoorlijk aantal transacties op de pin automaat en een fout is snel gemaakt met handmatig invoeren op de terminal.
Helaas is het nu vaak een groot zoekplaatje waar de fout zit omdat de transacties niet op volgorde staan van de transactie tijdstip.

Guido

Ah. Ik dacht even dat het om reguliere banktransacties ging. Ik moet helaas antwoorden met enkele tegenvragen:

Verwerk je elke pin-transactie apart in je administratie? We raden doorgaans aan om met dagtotalen te werken. Zie ook: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,6419.msg36421.html#msg36421

Om welke type pin-aparaat gaat het, en gebruik je hiervoor onze importfunctie?

Welke webwinkel-software gebruik je momenteel?

- Guido

veenie

Hallo Guido,

De pin transacties (mypos) worden per stuk verwerkt daar dat de webshop (opencart) gekoppeld is aan acumulus en zelf de facturen opmaakt en instuurt in de boekhouding, ook de kassabonnen in de winkel worden via de webshop verwerkt. Voor 95% van de transacties is dat dan ook geen probleem. Echter komen er wel eens situaties voor waardoor het wat verwarrend is zo nu en dan. en dan is vooral het uitzoekwerk erg lastig.

Guido

De tijd meenemen in de sortering is niet overal beschikbaar. Als de transacties op volgorde van binnenkomst automatisch worden ingeboekt zou er geen probleem moeten zijn. In welk overzicht van Acumulus zie je dit niet gelijk oplopen?