Hallo Gast

Boekhoudpakket vergelijken tips

  • 4 Reacties
  • 1047 Gelezen
Boekhoudpakket vergelijken tips
« Gepost op: 15 september, 2017, 08:56:28 »
Hallo ik ben nog maar pas gestart met mijn onderneming en ik wil graag een goede keuze maken voor een boekhoudprogramma in de cloud.  :)

Op https://www.boekhoudprogramma-vergelijken.com/ lees ik goede informatie over Acumulus, is dit ook een goed programma voor Consultants?

Re: Boekhoudpakket vergelijken tips
« Reactie #1 Gepost op: 15 september, 2017, 08:59:55 »
Een consultant heeft denk ik (en met alle respect) de meest eenvoudige administratie.

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

*

Esther van der Meer

  • 3096
  • Winstadviseur • Trainer • Boekhouder
    • Bekijk profiel
    • MEER over Cijfers
Re: Boekhoudpakket vergelijken tips
« Reactie #2 Gepost op: 15 september, 2017, 12:44:51 »
Acumulus is een hele goede keuze  :D
Met financieel gezonde groet,

Esther van der Meer
MEER over Cijfers
www.meerovercijfers.nl

Ik leg in gewone-mensen-taal cijfers, belastingzaken en Profit First aan je uit. Als trainer gebruik ik humor en spelmaterialen om financiën begrijpelijk te maken voor ondernemers. 
 

Re: Boekhoudpakket vergelijken tips
« Reactie #3 Gepost op: 16 september, 2017, 11:51:53 »
Wij van WC-eend adviseren.... Je weet dat je die op het Acumulus forum post? De kans dat iemand hier zegt "nee, moet je niet doen" is niet zo groot.

Ja, als consultant is Acumulus prima te doen. De boekhouding van een consultant is ook vrij eenvoudig (al zeg ik het zelf haha). Vooral verkoop en vaste kosten/abonnementen. Geen voorraden, geen inkopen uit buitenland.

Uren schrijven via de mobiele site gaat net iets minder handig, maar ik plan sowieso alle werkdagen in een maand van te voren in, en ik heb Acumulus eigenlijk wel altijd open staan in een tabblad in m'n browser dus geen goede mobiele app is voor mij geen gemis. Ik factureer op basis van uurtje-factuurtje, en dat gaat heel eenvoudig met een paar klikjes. Als je verschillende facturatie-momenten hebt (ene klant per week, andere per maand) moet je dat wel zelf bijhouden. Er zit geen reminder functie of zo in dat je iets moet factureren. 

Als je een factuur moet sturen met 1 totaalbedrag en een bijlage als specificatie is dat wel iets meer gedoe. Ik selecteer dan altijd alle uren die ik wil factureren, start het aanmaken van een factuur. Dan zie je het totaal. Dan reset ik de factuur en voer ik 1 regel in voor dat totaalbedrag. De factuur koppelen aan de losse regels gaat daarna weer makkelijk. Of je moet een rapport opstarten om de totalen wat je moet factureren te zien.

Enige wat af en toe onhandig is, is de logica naar welke pagina je teruggaat. Dat komt niet altijd overeen met mijn logica. Dus na factureren van uren van een project kom ik terug op een plek waar vandaan ik die uren niet meer zie... Maar ja wat voor mij onhandig is, is voor een ander misschien weer heel handig.

Er zijn diverse cloud boekhoud programma's die waarschijnlijk precies hetzelfde kunnen, maar deze vond ik prijstechnisch de meest interessante en de prijskwaliteit vind ik gewoon goed. De meest andere pakketten waren toen ik rondkeek, gratis voor heel weinig boekingen, en daarna duurder. En vooral ook: ik wil me niet bezig moet houden met grootboekrekeningen en debet of credit. Ik snap best een hoop maar "gewoon" een kostencategorie aanklikken en klaar. Reminder vanuit de software dat je niet alles mag aftrekken (representatiekosten), en/of iets een investering is. Erg makkelijk.

Re: Boekhoudpakket vergelijken tips
« Reactie #4 Gepost op: 16 september, 2017, 18:34:49 »
 :)
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)