Hoofdmenu

Gemengde BTW tarieven

Gestart door xclusion, 22 oktober, 2017, 11:37:45

Vorige topic - Volgende topic

xclusion

Sinds kort krijgen wij een foutmelding over gemengde BTW tarieven in een factuur, iets waar we in het verleden geen problemen mee hadden.
Onze facturen bevatten onbelaste verzendkosten, producten met 21% en mogelijk producten met 6% BTW. Afgelopen kwartaal hebben we deze tarieven zonder problemen gemengd op de factuur gehad.

Waarschuwing : De factuur kan meerdere factuurtypes hebben (https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=127). Daarom is de factuur als concept opgeslagen. Controleer het BTW type van de factuur in Acumulus en corrigeer deze indien nodig, of splits de factuur en verdeel de regels over beide facturen gebaseerd op het BTW type waar de regel onder valt.

Niet alleen worden alle geïmporteerde facturen (uit woocommerce) als concept opgeslagen, de 6% BTW producten worden omgezet naar 0% BTW producten.

Ik ontvang graag hulp bij het oplossen van dit probleem.

Gr, Haiko

erwin-burorader

Verzendkosten dienen belast te worden. Doordat dit in jullie winkel blijkbaar niet correct is ingesteld raakt de koppeling in de war (ws icm met de waarde "Alleen aan BTW onderhevige producten en/of diensten." voor de instelling "Verkoopt u van BTW vrijgestelde producten of diensten?". Dat de btw aan 6% omgezet wordt naar 0% kan ik niet direct verklaren, maar ik ga er vanuit dat dit weggaat als de facturen correct verzonden worden.