Hoofdmenu

pinbetalingen van Izettle invoeren?

Gestart door hondencentrumitam, 22 oktober, 2017, 21:43:37

Vorige topic - Volgende topic

hondencentrumitam

Beste acumulus,
Sinds kort kunnen cursisten van onze hondenschool in de kantine betalen met de pinpas van izettle. Dit gaat dus om kleine bedragen. Izettle telt vaak bedragen op en 1 keer in de zoveel dagen storten ze een bedrag op de rekening (nadat er een percentage af gaat). Hoe boek ik dit in acumulus??? Ik heb geen facturen. Wel bonnen maar dan moet ik dus gaan uitpluizen welke bonnen ze opgeteld hebben en dat allemaal apart  invoeren kost uren tijd... is hier een simpele oplossing voor?

Alvast bedankt!
groetjes stephanie

Es

Een simpele oplossing is:

- Maak een extra rekening aan via Beheer > Rekeningen en kas, noem deze rekening iZettle;
- Alle bedragen vanuit iZettle die op je bankrekening binnenkomen verwerk je met een interne boeking VAN rekening iZettle NAAR zakelijke bankrekening;
- De kosten van iZettle boek je als zakelijke uitgave, bankkosten, kies bij rekening voor rekening iZettle.
- Maak een relatie aan en noem deze iZettle-inkomsten;
- Kijk per maand hoeveel geld er is betaald via iZettle (plus de kosten van iZettle) en boek een verkoopfactuur voor dit bedrag, relatie iZettle-inkomsten, status betaald via rekening iZettle.

De rekening iZettle zou nu (tussendoor) op nul moeten komen.

hondencentrumitam

Bedankt voor het duidelijke antwoord. Het is gelukt  :)

Es


Guido

Wat extra informatie voor diegenen die tegen dit draadje aan lopen en met iZettle en Acumulus willen werken: https://www.siel.nl/acumulus/koppelingen/betaaloplossingen/iZettle/