Toevallig met de laatste details bezig van de GDPR.
Als webshop is het best wel een gedrocht om alles goed in te voeren.
Nu viel mij alleen iets op in jullie verwerkers overeenkomst:
Artikel 2 - Duur en einde van de overeenkomst
De opdrachtnemer en opdrachtgever zijn slechts aan de bepalingen van deze verwerkersovereenkomst verbonden, gedurende de termijn dat de opdrachtgever rechtmatig in het bezit is van een geldige licentie (abonnement) waarmee deze zich toegang kan verschaffen tot de applicatie.
Ingeval de opdrachtgever niet (meer) over rechtmatige toegang tot de applicatie beschikt, zal opdrachtnemer zich inspannen binnen redelijke termijn, doch uiterlijk binnen tien maanden de bij opdrachtnemer opgeslagen gegevens duurzaam van alle gegevensdragers te verwijderen.
Ik begrijp jullie standpunt maar de wet gaat hier toch echt tegen in.. Want zoals het er nu staat houdt het in dat jullie nog 10 maanden de gegevens op de servers kunnen houden en gebruiken zonder de verwerkersovereenkomst na te leven.
Nou ga ik er vanuit dat dit niet met kwade bedoeling is maar daarmee maak je wel je hele verklaring in een keer ongeldig. De verwerkersovereenkomst loopt inderdaad door tot het einde van de contractuele verplichtingen. Echter blijft deze van kracht zolang de verwerker nog beschikking heeft over persoons gegevens van de opdrachtgever.
Misschien handig om dit anders te formuleren / aan te passen?