Hoofdmenu

Meerdere factuur-sjablonen mogelijk

Gestart door Bert-Jan, 02 augustus, 2010, 00:33:22

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Je kunt nu meerdere opmaak-sjablonen aanmaken en gebruiken voor de uitgaande facturen.

De oude instellingen zijn opgeslagen in het sjabloon Standaard

Voor ieder sjabloon kun je opnieuw kiezen voor o.a. het plaatje, de teksten en de betalingstermijn.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Wauw, ziet er weer Super uit, zeg. Leuk. Daar zal zeker dankbaar gebruik van worden gemaakt.

Bert-Jan

Hier is veel om gevraagd. Het heeft echter even geduurd omdat het behoorlijk diep ingreep op Acumulus.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Katja

Prachtig, goede oplossing! Bedankt.
;)

lexicam

\"Het is beter één oog te geloven dan twee oren.\"
Sean Connery

Olaf Lederer

Als ik nu nog een factuur-layout aan een debiteur kan koppelen is het echt perfect ;)
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Bert-Jan

Citaat van: finalwebsitesAls ik nu nog een factuur-layout aan een debiteur kan koppelen is het echt perfect
Zat ik ook aan te denken. :cool:
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nrojb

Dat is een prachtige toevoeging. Ik mis alleen wat mogelijkheden om de factuur meer aan te passen naar een huisstijl.
Zo zou ik persoonlijk graag mijn adresgegevens rechtsboven willen plaatsen in een tekstblok, de lettergrootte van de voettekst apart kunnen aanpassen en nog een aantal dingen. Daarnaast zou ik graag de kolommen op de factuur in een andere volgorde willen zien/kunnen zetten. Nu is het Prijs/eenheid, BTW-%, Aantal, Subtotaal terwijl ik graag aantal, prijs/eenh, btw, subtotaal zou willen. En de punt in plaats van de komma in de bedragen is Engelse notatie volgens mij.

Hm, als ik dit zo terug lees komt het niet erg positief over. Toch ben ik dat absoluut wel over Acumulus, en is dit bedoeld als positieve feedback. Het is een erg fijne applicatie om mee te werken tegen een acceptabele prijs en kan nóg beter worden dan hij nu al is!
Keep on the good work!

Bert-Jan

Dankje!

Believe me, de factuur is nooit af.

De punten die jij noemt, zijn inderdaad wenselijk en draaien reeds rond in mijn hoofd.

Ik kan echter altijd maar één onderwerp tegelijk aanpakken omdat ik anders niet goed kan herleiden waar eventuele flaws vandaan komen.  :|

Wordt vervolgd!
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Als je echt 100% controle wilt over je factuur (layout) dan zet je die bijv in word of xl.
Het lijkt mij dat deze functie nogal wat ontwikkel tijd en onderhoud op punten en komma\'s gaat kosten terwijl Acumulus eigelijk geen factuur layout tool is.

Olaf Lederer

Ik zelf vind het prima, een gebruiker van Acumulus is in het algemeen niet een bedrijf met een sterk huisstijl beleid.
Er zijn veel grotere bedrijven die dagelijks hun huisstijl met voeten trappen.
Natuurlijk wil men zijn factuur-layout zo veer mogelijk terugzien, maar het blijft maar een factuur (die uit een geniaal systeem komt voor 10euro/maand)
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Gerrit Jan

Beste Bert-Jan en Sjaam

Ik moest weer eens  wat bedrijfsgegevens invoeren in Acumulus , en zie daar  :)  een

Prachtige sublieme nieuwe overzichtsgrafiek en hardstikke bedankt voor deze nieuwe factuur sjabloon functie.

Geweldig handig in de praktijk.

Het mooie van Acumulus is dat nieuwe functies al werkende je vanzelf tegenkomt.

Nogmaals bedankt. m.a.w.

\"Beatus, qui prodest ,quibus potest\" ( Hij die iederéén helpt die hij kan helpen, is een gelukkig mens ) ;)

Bert-Jan

Leuk! Dankjewel!

Adde parvum parvo magnus acervus erit (Add a little to a little and there will be a great heap)
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Hartstikke fijn, dat zal mijn ook Erika mooi vinden, want zij zat nu steeds wisselende factuursjablonen te uploaden...
Paul.

gerrypit

Hallo beste forum leden, Ik zie dat jullie goed overweg kunnen met de opmaak van facturen. Wij krijgen er zelfs geen logo op. Door jullie korte berichtjes kom ik ook niet veel verder. Wie kan ons helpen? Groet Gerry en Henk

Olaf Lederer

Citaat van: gerrypitHallo beste forum leden, Ik zie dat jullie goed overweg kunnen met de opmaak van facturen. Wij krijgen er zelfs geen logo op. Door jullie korte berichtjes kom ik ook niet veel verder. Wie kan ons helpen? Groet Gerry en Henk

welk soort logo (bestand) gebruik je dan? Kan je het logo wel in de onderschrift van je e-mail plaatsen?
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

jorisv

Handig :).. 2 templates:  1 standaard, en 1 voor slechte betalers -> korter termijn +

Ingevolge art. 119a Boek 6 BW gaat de wettelijke rente à 8% na het verstrijken van de betalingstermijn in. Deze rente wordt halfjaarlijks vastgesteld in het kader van de Wet op de betalingsachterstanden bij handelstransacties\'

Wouter Wassenaar

Citaat van: nrojbDat is een prachtige toevoeging. Ik mis alleen wat mogelijkheden om de factuur meer aan te passen naar een huisstijl.
Zo zou ik persoonlijk graag mijn adresgegevens rechtsboven willen plaatsen in een tekstblok, de lettergrootte van de voettekst apart kunnen aanpassen en nog een aantal dingen. Daarnaast zou ik graag de kolommen op de factuur in een andere volgorde willen zien/kunnen zetten. Nu is het Prijs/eenheid, BTW-%, Aantal, Subtotaal terwijl ik graag aantal, prijs/eenh, btw, subtotaal zou willen. En de punt in plaats van de komma in de bedragen is Engelse notatie volgens mij.

Hm, als ik dit zo terug lees komt het niet erg positief over. Toch ben ik dat absoluut wel over Acumulus, en is dit bedoeld als positieve feedback. Het is een erg fijne applicatie om mee te werken tegen een acceptabele prijs en kan nóg beter worden dan hij nu al is!
Keep on the good work!

Ik heb in een Word document 1 pagina gemaakt met daarop mijn logo en voettekst. Als je een \"kale\" factuur opent vanuit Acumulus in Word en je kiest voor Invoegen -> Bestand heb je heel keurig je huisstijl in je factuur staan. Is misschien een stapje extra, maar je hebt wel altijd je logo en je voettekst zoals je zelf wilt.

Je kan natuurlijk zoveel als je wilt in je \"standaardhuisstijldocument\" zetten :P
Midnight Mono - Freelance theatertechnicus en vrachtwagenchauffeur

BZuidema

Hallo,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik binnen een paar minuten het gevoel had Acumulus helemaal te begrijpen.

Het enige wat mij na het globaal invullen van de administratie een beetje tegenviel was de factuur layout.
Kan hier op korte termijn verbeteringen in worden verwacht want ik wil eigenlijk niet meer anders :)
(als voorbeeld; het gebruik van punten en comma\'s in cijfers, en het toevoegen van bedrijfsgegevens rechts boven in)



Verder wil ik de gebruikers vriendelijkheid van Acumulus nogmaals benadrukken en de prijs is net zo vriendelijk als het gebruiksgemak :)

Herman

Bert-Jan, ik heb een eigen factuur-sjabloon aangemaakt, en in beheer de standaard Factuur-sjabloon op Actief N gezet.
Als ik een bestaande boeking bij wijze van test wil afdrukken naar een factuur krijg ik de standaard sjabloon, zelfs als ik de betreffende klant koppel aan mijn eigen, nieuwe sjabloon krijg ik niet mijn sjabloon met het logo en de voettekst, maar alleen de standaard, wat doe ik niet goed?

Sjaam

Als je een bestaande boeking opent dan kun je kiezen met welk sjabloon je de boeking wilt openen.
Controleer ook even onder Beheer hoe het logo staat en of deze ook op ja staat. Het gebeurt wel eens dat er een waarde op nee staan en dan verschijnt het logo niet.

Herman

Sjaam, bedankt, dat was het. Ik vraag me wel af wat het nut is van het de-activeren van de standaard sjabloon als deze toch standaard toegepast blijft worden.
Ik kan dus waarschijnlijk beter de standaard sjabloon \'overschrijven\', of is er een andere optie om de standaard een eigen sjabloon te maken zonder deze zelf aan te passen? Volgnummer heb ik al op 1 gezet, en de standaard op 2.

Sjaam

Dat heb je volgens mij nu goed gedaan. Dat betekent dat je eigen sjabloon nu als eerste gepresenteerd wordt.
De standaard kan je nu voor andere doeleinden gebruiken.

Herman

Helaas, volgens mij is de enige optie om standaard met de eigen sjabloon af te drukken de standaard te overschrijven.
Niet actief zetten en/of een ander volgnummer maakt hier niet uit, het blijft de standaard sjabloon die standaard toegepast wordt bij afdrukken boeking.

schiphorst.v

Ik vind het allemaal prima werken. Toch stoei ik wat met het logo. Als ik een plaatje zelf maak dan vind ik dat niet overeenkomstig met de stijl van de tekst die Acumulus gebruikt in de factuur. Er zit een te groot verschil in contrast en leesbaarhed. Nu kun je ook zelf een logo laten maken door Acumulus, en ook dat wijkt af van de algemene tekst in je offerte of factuur. Ik maak veelal PDF en mail deze. Als ik ze print zie ik dat het wat plak en knip werk is, terwijl het er verder prima uit ziet.

Kan dat logo dan beter op een factuur komen?

Bert-Jan

Het probleem is dat het plaatje wordt geschaald en dat geeft vervaging. Kun je mij jouw logo eens sturen dan wil ik het proberen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

schiphorst.v

Ik gebruik geen plaatje meer maar de mogelijkheid om vanuit Acumulus je gegevens in te vullen, en een lettertype te kiezen naar eigen smaak. Daarin zie ik dan op een print/pdf al een verschil.

Ik heb een mail verstuurd met een voorbeeld Offerte.