Hoofdmenu

Voorraad beheer

Gestart door nico, 15 november, 2017, 11:34:27

Vorige topic - Volgende topic

nico

Beste Acumulus
Onze webshop in huishoudelijke artikelen breid steeds meer uit en raak zo langzamerhand het overzicht op de voorraad en het beheer kwijt.
Ik zoek dus de functie voorraad beheer zodat ik met een barcode scanner nieuwe voorraad kan inboeken en uitgaande producten kan uitscannen.  zodat ook de verschillen in inkoopwaarde en verkopen worden vastgelegd.

Nu ben ik al jaren een zeer tevreden gebruiker van acumulus maar deze functie mis ik en er wordt ook al jaren door diverse partijen om gevraagd.

Kunt u mij hierin adviseren. Bent u nog voornemens om voorraadsoftware toe te voegen als extra pakket aansluitend op de boekhouding of heeft u inmiddels een samenwerking met een voorraadbeheer SW leverancier waar mijn bestaande acumulus boekhouding ook op kan aansluiten.

grt Nico

Es

Het antwoord op je vraag weet ik helaas niet precies.
Ik heb een verzoekje neergelegd bij de technische mannen van Acumulus om je verder te beantwoorden.  ;)

Guido

Het koppelvlak met Acumulus ondersteunt inmiddels voorraad-mutaties. We hebben plannen om deze mutaties op de voorraad automatisch bij verkoop vanuit webwinkels te laten bijwerken in Acumulus. De producten waarvoor de voorraad bijgehouden moet worden zullen dan wel als standaard-product/dienst in Acumulus opgenomen moeten worden. Dit zou dan ook vanuit de webwinkelsoftware gestuurd kunnen worden.

Inkopen welke invloed hebben op de voorraad zullen handmatig ingevoerd moeten worden.

Het is sterk afhankelijk van het gebruikte systeem. Welk type webwinkelsoftware gebruikt u?

Een andere route zou zijn om een externe voorraad-software te gaan gebruiken welke in staat is om voorraad-bewerkingen te exporteren naar een bestand waarmee we wellicht in Acumulus iets mee zouden kunnen.

nico

Hallo guido
Ik ben ccvshop gaan gebruiken juist omdat die ook is gekoppeld met acumulus dus de facturen worden al doorgeboekt
Ik zag dat nedsoft https://www.nedsoft.nl/voorraadbeheer-barcode-scanner een pakket heeft voor 175 ex met barcode scanner heeft maar weet niet of die dan met acumulus kan communiceren.

Guido

Ik ken de producten van nedsoft niet. Maar afgaand op de specificaties zou je iets moeten kunnen exporteren.

Je kunt ze wellicht vragen of ze een voorbeeld-bestand kunnen aanleveren waarin de voorraad-mutaties zijn opgenomen. We kijken met plezier of we hier iets mee kunnen.

Dat gezegd hebbende is het wellicht zo dat de voorraad-software je al de informatie geeft waar je naar op zoek bent. Als je geen expliciete voorraad-waardering toepast dan is een import misschien helemaal niet nodig.

nico

Ik waardeer de voorraad ook en daarom wil ik dat ook automatiseren Kost te veel tijd nu en gaat te vaak fout in de voorraad bijhouden.
Ik heb zojuist contact gehad met nedsoft met die vraag naar voorbeeldbestand maar het voorraadbeheer pakketten is gestopt dit zijn nog uitloop pakketten en daarmee dus kansloos. het zelf knutselen met excel wordt niks en ziik niet zitten. jammer en wat nu nog meer ideeën?
grt nico