Hoofdmenu

Diensten buitenland

Gestart door JackyD, 21 november, 2017, 13:32:52

Vorige topic - Volgende topic

JackyD

Beste,

Ik werk als Nederlandse illustrator veel met buitenlandse bedrijven.

Sinds begin 2017 ben ik aangesloten bij een agentschap die bemiddelt als tussenpersoon tussen het bedrijf (afnemer) en illustrator (mij).

Om een beeld te schetsen: het agentschap benadert mij met een opdracht. Die kan ik aannemen, succesvol afronden en factureren aan mijn agentschap.
Zij (agentschap) factureren de afnemer (bedrijf) in dit geval.

Het agentschap is gevestigd in het buitenland, met meerdere locaties in o.a. Japan, Amerika en Engeland (het adres op de factuur verschilt dus).
Wanneer ik hun wil factureren, maak ik dan een factuur op met 0%, omdat zij in non-europese landen (op Engeland na) gevestigd zijn?

Voor de duidelijk: ik factureer mijn agentschap, niet het bedrijf waar ik mee samenwerk.

Hulp wordt zeer gewaardeerd!

SKYB Yvette

Hi Jacky,

Hoe je factureert is afhankelijk waar het agentschap is gevestigd dat je opdracht geeft. Is het het kantoor in Engeland moet je dus een factuur in EU maken BTW 0%. Gaat de factuur naar het buitenland buiten de EU maak je een gewone factuur en kies je btw vrij.

Zie ook de tabel in bijgaande link: https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=facturen-naar-het-buitenland
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126

Maaike

Ik geef in Belgiƫ trainingen aan Belgische ondernemers. Hiervoor ben ik niet Belgisch BTW-plichtig. Deze trainingen factureer ik middels de optie aan buitenlandse ondernemer binnen de EU (intracommunautaire dienstverlening). Heeft iemand nog adviezen waarop te letten bij het zaken doen met buitenlandse ondernemers?