Datum: 24 januari, 2018, 02:44:28
Heeft u al een account?

Wachtwoord vergeten?


 werkruimte in koopwoning, doen of niet doen?



0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikwardekker


Gebruiker
Berichten 6
Meld dit bericht aan de moderator

Offline Offline


  • 6
    Berichten

    • Bekijk profiel
Goedemiddag,

1 april dit jaar is de overdracht van mijn nieuwe woning. Deze woning heeft beneden een aparte ruimte, voorzien van eigen opgang, toilet etc. Ik maak hier dan ook mijn werkruimte van. Ik krijg uit kennissenkring veel adviezen die elkaar nogal tegenspreken, je kent het wel gok ik!

Is het verstandig om deze ruimte ook daadwerkelijk als zakelijk aan te merken, en wat is daar dan precies het voordeel van? Ik begreep dat ik het niet aan mijn eenmanszaak mag verhuren maar dat ik het echt moet splitsen. Ook een deel van de hypotheek als schuld op de balans opnemen? Bij huur van mij prive zeg maar, zou ik denken dat ik de huurkosten kan opvoeren, net als dat ik zou doen als ik een andere ruimte zou huren. Welke kosten kan ik nu opvoeren, en welke andere voordelen maar zeker ook nadelen zijn er?

Misschien heeft iemand hier al de nodige ervaring mee, ik ben benieuwd.

Erik