Hoofdmenu

Herinnering e-mail + originele factuur in bijlage

Gestart door Berg, 16 maart, 2018, 11:36:18

Vorige topic - Volgende topic

Berg

Ik verstuur regelmatig herinneringen. De eerste vaak alleen per mail omdat dit in de meeste gevallen genoeg is. Echter krijg ik ook regelmatig de vraag of ik ook nog even de factuur toe wil sturen omdat die mist in de boekhouding. Nou kan ik zeggen dat ze in hun mail moeten kijken omdat ze die al hebben ontvangen, of dat in de herinnering.pdf ook alle info staat, maar om klanten te vriend te houden stuur ik braaf die alsnog even handmatig op.

Het is al mogelijk om bij de herinnering e-mail de herinnering.pdf mee te sturen + UBL. Zou het niet handig zijn om ook meteen de oorspronkelijke factuur mee te kunnen sturen? Het is geen heel groot probleem gezien je ook binnen een paar seconden de mail met factuur stuurt, maar dan moet je daar wel aan denken, daarom is het automatiseren altijd beter ;)


GrahamC

 :) Acumulus stuurt automatisch een kopie van de rekening naar de klant maar ook naar je eigen e-mail adres.

Ik laat alle facturen vanuit Acumulus via een mailfilter plaatsen in een speciale folder (bvb. Facturen Acumulus) en zo zijn ze altijd en makkelijk op te roepen als iemand nog een originele nodig zou hebben.


Berg

Ik verstuur niet alle facturen via Acummulus. De meeste gaan via webshops zelf. Alleen de herinneringen worden dan vanuit Acumulus verstuurd. Hierbij heb je volgens mij alleen de mogelijkheid om een herinnering als pdf bestand + zelf toegevoegde bijlagen mee te sturen, maar niet de oorspronkelijke factuur zelf. Met name bij grotere bedrijven waar de inkoper niet er voor zorgt dat de factuur naar de administratie gaat is dit een probleem. Dan krijg ik van de administratie weer de vraag dat ze de oorspronkelijke factuur niet kunnen vinden en of ik die ook even kan mailen.

GrahamC

Dan kun je in de Webshop de mail instellingen aanpassen om altijd een kopie te ontvangen van alle facturen of zelfs je webshop koppelen aan Acumulus. Dat er bedrijven zijn die altijd aangeven de factuur niet te kunnen vinden komt bekend voor, maar is echt niet meer van deze tijd.