Hoofdmenu

Elektronisch laten betalen via iDEAL

Gestart door Paul Houkes, 26 oktober, 2009, 16:37:38

Vorige topic - Volgende topic

Dima

Beste Bert-Jan en anderen,

wij hebben sinds kort een rabobank omnikassa met daarin ondergebracht een iDeal abonnement. iDeal lite is namelijk niet meer aan te vragen bij de rabobank, alleen iDeal professional en omnikassa.

Ik heb gisteren een test gedaan door mijn omnikassa merchant ID en sleutel in te voeren en een factuur met link te maken. Bij doorklikken op de link krijg ik echter de foutmelding \"Ongeldig of nog niet geaktiveerd Acceptant ID\". Dit gebeurt bij zowel de \"rabobank test\" als de \"rabobank productie\" instelling in acumulus.

Wordt omnikassa al ondersteund door acumulus of is dat in de nabije toekomst wellicht mogelijk?

Bert-Jan

Is Omnikassa de opvolger van iDEAL Light?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

JohndeR

Omnikassa zal met de tijd alle andere varianten vervangen.
iDeal Lite is nu inderdaad niet meer te bestellen.

Bert-Jan

Dan moet ik een keer naar de specs kijken.

Gezien de geringe belangstelling voor iDeal, heeft dit geen haast...  :/
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

tweakp

Bert-Jan,

ik overweeeg de iDeal functionaliteit te gaan gebruiken. Werkt deze alweer naar behoren?

groet,
Peter

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

tweakp

Sorry,

ik zie net dat ik op een oud bericht reageer. Zal er morgen meteen mee aan de slag.

ingridschoen

Ik wil graag mijn facturen gaan versturen met de mogelijkheid via Ideal te betalen. Is dit al mogelijk met Omnikassa?

PeetICT

Komt er ook nog iets voor ideal mbt ABNAMRO?

Bert-Jan

iDeal wordt in de praktijk weinig gebruikt.

Deels omdat de banken het duur maken en hun systemen veranderen.

Ik weet nog niet welke kant we op moeten met iDeal.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

PeetICT

Oké want van abn amro s het niet echt heel duur. Weet je op welke termijn je wel meer weet?

Bert-Jan

Ik ga liever op zoek naar een standaard service provider waar wij alles naar door kunnen sluizen.

Heb nog geen idee.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

fakoster

Ik zou persoonlijk het erg waarderen als er een mollie ideal betaallink gemaakt kan worden in de electronische factuur/email.
Deze link kan eenvoudig door jullie opgevraagd worden met een api koppeling. Opzicht niet echt spannend, maar voor mij veel gemak.
Het automatische afhandelen van een mollie transactie is een stuk complexer, maar is ook niet direct noodzakelijk, omdat het beter handmatig verwerkt kan worden.
Ik hoop dat jullie hiervoor de tijd willen nemen en in ieder geval de betaallink beschikbaar kunnen maken.

gos

Mollie zou ik ook wel op prijs stellen. Graag met betalings link in factuur zoals je het nu doet met rabo.
GoSys computer service
www.gosys.nl

Wilgert

#114
Is hier al voortgang in? Ik zou heel graag mijn klanten via iDeal laten betalen om fouten te voorkomen. Ik verstuur ongeveer 5-10 facturen per maand dus een oplossing via een 3rd party payment gateway die geen abonnementskosten vraagt zou voor mij veel voordeliger zijn dan via mijn bank (ING) die €20 abonnementskosten per maand vraagt.

Leander63

Ik gebruik sinds kort ook Mollie om betaallinks te genereren. Het zou mooi zijn als dit wordt geintegreeerd in Acumulus.

Bert-Jan

Helaas nog niets te melden van het front.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leander63

Ik heb nog even gekeken. Het genereren van betaallinks lijkt niet heel lastig. Dit is de enige string die verstuurd moet worden om een link te genereren.

https://www.mollie.nl/xml/ideal?a=create-link&partnerid=1548841&amount=[amount]&description=[omschrijving]&profile_key=[profiel key]

amount en description kunnen eenvoudig uit de boeking gehaald worden.

Sabine

Hallo Bert-Jan,

Momenteel kan ik nog gebruik maken van het lite-pakket van Rabo, maar ik zou graag overstappen naar een andere bank en dan zal ik via een psp moeten gaan werken.

Het zou wel fijn zijn als dat net zo makkelijk zou kunnen als nu met het lite-pakket; zonder knippen en plakken van links, zeg maar. Ik heb gekeken en bij Qantani kost een idealtransactie 0,35. Biedt dan ook uitsluitend ideal, dus zou perfect zijn voor dit doel.

Ik hoop dat dit wat hoger op jouw lijstje komt te staan??  Het is toch vrij gebruikelijk je klanten ook de mogelijkheid te bieden je factuur via ideal te betalen?

Groetjes Sabine