Hoofdmenu

Elektronisch laten betalen via iDEAL

Gestart door Paul Houkes, 26 oktober, 2009, 16:37:38

Vorige topic - Volgende topic

Paul Houkes

Al voor de start van dit forum had ik met Bert-Jan al eens een discussie over de vraag of iDEAL-betalingen kunnen worden geintegreerd in de facturen die je met Acumulus maakt. Ik begreep toen dat implementatie daarvan technisch erg ingewikkeld zou worden. Dat snap ik ook wel, want ik ben zelf al eens bezig geweest om dat voor elkaar te krijgen en ik verzoop toen in een ondoorzichtig oerwoud van technische voorzieningen die daarvoor nodig zijn.

Nu stuit ik op het bedrijf Multisafepay (www.multisafepay.com) die de mogelijkheid biedt om een zogenaamde betaallink in je digitale facturen op te nemen. Het opnemen van zo\'n betaallink is niet zo ingewikkeld in een PDF. Ontvangers van zo\'n digitale factuur die op deze link klikken, komen terecht op een betaalpagina van Multisafepay en kunnen vervolgens via iDEAL direct via hun eigen bank betalen.

Kijk, dat lijkt me toch wel handig! Er is binnen Acumulus niets nodig; je moet immers als gebruiker zelf een account openen bij Multisafepay. De kosten vallen mee: 0,49 euro per iDEAL-betaling en 0,50 euro voor de overboeking (en daar kunnen bijvoorbeeld alle betalingen van de hele week in zitten).

Is er iemand die met dit of een vergelijkbaar iDEAL-systeem ervaring heeft?

Paul.

Bert-Jan

Klinkt goed, ik ga er naar kijken.

even later...

Volgens mij is dit wat je bedoelt:

Pay Per Mail
Met Pay Per Mail maakt u eenvoudig een betaal-link aan, die u vervolgens per e-mail aan uw klant kunt sturen. Door te klikken op de link komt uw klant direct in de MultiSafepay-betaalomgeving waar alle relevante betaalgegevens reeds klaar staan. Pay Per Mail is de ideale oplossing voor digitale facturen. Tevens kunt u uw klanten middels Pay Per Mail achteraf laten betalen!

We kunnen dat natuurlijk inbouwen in de factuur.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joël Plas

Ik heb MultiSafepay in een aantal webshops geïntegreerd, en in theorie en technisch werkt het allemaal heel goed, maar in de praktijk blijkt de vereiste voor gebruikers (jouw klanten) om zich eerst aan te moeten melden vaak een stap te veel.

Niettemin vind ik het een interessante ontwikkeling om een dergelijke betaallink in je facturen op te kunnen nemen. Ik verwacht echter dat PayPal hierin een interessantere partner zou zijn, omdat PayPal steeds meer en beter geïntegreerd is onder de gemiddelde webgebruiker (mede dankzij marktplaats.nl en e-bay). Ik weet niet of PayPal in een dergelijke betaallink voorziet, ik ga daar eens naar kijken...

Bert-Jan

Citaat van: Joel PlasIk heb MultiSafepay in een aantal webshops geïntegreerd, en in theorie en technisch werkt het allemaal heel goed, maar in de praktijk blijkt de vereiste voor gebruikers (jouw klanten) om zich eerst aan te moeten melden vaak een stap te veel.

Hoi Joel,

Daar kom ik nu ook achter. Ik belde vandaag met MultiSafePay en een alleraardigste dame vertelde mij dat de consument geen lid hoeft te zijn.

Ik heb mijzelf aangemeld en een factuur-link gemaakt naar mijn vriendin. En wat blijkt: mijn vriendin moet zich eerst aanmelden...

Dat is nou jammer, want ik wil niet dat mijn klanten zich ergens moeten aanmelden, anders dan bij hun eigen bank.

Het ziet er allemaal wel goed uit maar iDEAL is het nog niet.

Maar wel goed Paul dat je dit hier ter sprake brengt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Raar, daar had ik tot nu toe ook niet iets van gehoord toen ik vandag ook contact met ze had. Inderdaad werkt dat niet goed. Klanten voelen er niets voor zich eerst weer ergens aan te moeten melden, en ik snap ook het nut er niet van.

Joel, ik weet niet of PayPal een goed alternatief is. Het iDEALe van iDEAL is dat mensen met hun eigen vertrouwde elektronische betaalomgeving kunnen werken, via hun eigen bank, dat vind ik juist zo aantrekkelijk eraan!

Marcel Bakker

Toch raar dat je eerst jezelf moet aanmelden bij multisafepay. Als ik wat bij een webshop oid koop betaal ik bij voorkeur met Ideal. Heb me daarvoor nooit ergens op een website moeten registreren. Enkel bij de bank natuurlijk maar dat is al jaren geleden. Het lijkt mij een solitaire actie van Multisafepay en heeft niks met de kwaliteiten van ideal te maken.
Overigens heb ik vorige week wegens marktplaats een account bij Paypal genomen om een gsm te verkopen. Binnen een kwartier had ik een bieding uit Engeland. Men zou 500€ hebben gestort en ik kon het toestel opsturen naar Negeria. Jaja. Spoofing aldus Paypal. Nee geef mij maar ideal.
Marcel
www.mbis.nl voor webhosting en design. Speciaal gericht op starters

Paul Houkes

Oke, nog maar eens geinformeerd bij dat bedrijf. Je kunt wel met de \'eigen look and feel\' en zonder dat je klanten zich bij hen moeten identificeren, een betaallink in je factuur opnemen, maar dan heb je een duurder pakket nodig waar je sowieso al 45 euri per maand voor betaalt, en vervolgens factureren ze minimaal 300 transacties per maand ad 0,15 euri.

Daarmee wordt in elk geval voor mij Multisafepay volstrekt oninteressant! Misschien wel leuk voor mensen die een uitgebreide webshop exploiteren, maar niet voor simpele ZZP\'ers die hun digitale facturen gemakkelijk willen laten betalen.  :(

Paul.

Bert-Jan

Jammer Paul, want de gedachte van een link in een factuur spreekt mij ook erg aan.

Jou een beetje kennende, laat je hier niet bij zitten en ga je verder zoeken. :D
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Heren,

Een soort gelijke systeem heb ik onlangs voor mezelf ontwikkeld. het werkt in enkele stappen.
1. Ik upload de door Acumulus gemaakte PDF-factuur in mijn webbased systeem.
2. Voeg een AAN naam en een AAN e-mailadres in.
3. Voeg het factuurnummer in zoals deze vermeld staat in Acumulus (en dus in de pdf).
4. Ik klik op OK en een standaard  template tekst wordt aangemaakt met variabelen als %voornaam% etc.

Nu hoef ik alleen nog maar op zenden te klikken en ontvangt de klant een nette e-mail met een link naar de factuur.
Als ze op deze link klikken krijgen ze een webpagina met 2 mogelijkheden: Download PDF en Betaal met iDeal.
Ik maak gebruik van Rabobank iDeal light.

Enkele features die ik heb ingebouwd:
- Plaatje inladen in e-mail zodat ik een notificatie ontvang dat ze de mail gelezen/ontvangen hebben (niet 100% betrouwbaar)
- Notificatie per e-mail wanneer ze op de link in het mailtje klikken
- In het adminpaneel een overzicht van; betaalde, niet-betaalde en te laat betaalde facturen (14 dagen en ouder).
- In het lijstje \"te laat betaalde facturen\" kan ik op een knop drukken en wordt er een herinnering verzonden.

Het ziet er grafisch nog niet heel spectaculair uit maar het doet z\'n ding! Maar als dit ook met Acumulus mogelijk zou worden is dat super! Maar het is wel veel werk en een goede connectie met een paymentprovider is zeer belangrijk.
Ik heb ooit betalingen via Fast Solutions laten doen voor een opdrachtgever (ook iDeal). Het bedrijf ging failiet en mijn opdrachtgever kon fluiten naar zijn geld. Erg opassen dus met de keuze van een paymentprovider!

Succes  :D

Bert-Jan

Ik zou dit wel eens willen bekijken. Is het mogelijk een voorbeeldlink te sturen of gooi je dan jouw administratie door de war?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Hey Bert-Jan,

Tuurlijk! ik kan er wel even een test-item aanmaken! ik PM je de link wel even.

Edit: Ah ik stuur deze elektronische factuur wel naar je emailadres.

Bert-Jan

Interessant Niekoesj. Je hebt een form gemaakt (waarschijnlijk conform de richtlijnen van de bank) waarin alle benodigde data wordt verstuurd naar iDEAL.

Zou dat voor alle banken hetzelfde form zijn?

Ik zag dat er een php-variabele niet wordt omgezet: FAC-$facid. Klopt dat?  :)
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Hey Bert-Jan,

Ik zag al mailtjes binnenkomen dat je de factuur had gelezen/gedownload  ;) Zie deze link met de zipfile waarin de handleiding van iDeal Rabobank-lite zit en enkele eigen screenshots van het systeempje.

De pagina met de bankenlijst wordt gehost bij de Rabobank omdat ik iDeal Lite heb. Wanneer je iDeal Professional gebruikt host je deze pagina\'s zelf en moet je via een XML-request een lijst met banken downloaden. iDeal Pro is wat duurder dan de Lite. (Lite heeft geen maandelijks bedrag en is wat beperkter).

Bestand: http://www.send2deliver.com/deliver/e55181c7da20c78b0115e2ac65fd34c9/

Niekoesj

Citaat van: Bert-JanIk zag dat er een php-variabele niet wordt omgezet: FAC-$facid. Klopt dat?  :)

Oei dat kan! waar zag je dat precies? In het mailtje of op de webpagina?  :) *blijft debguggen*..

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Ik zag het! inderdaad een hidden-fieldje!
Bedankt!

Even on-topic,

Het lijkt wel mooi om een soort module te maken/hebben maar online factureren doe ik slechts met mijn webhostklanten of hele kleine klusjes. Onder het motto; scheelt papier, enveloppen en postzegels is online factureren natuurlijk heel prettig.
iDeal komt op 1 bedrijfsnaam te staan dus zul je als onderwerp altijd \"Inzake bedrijfsnaam\" erbij moeten zetten. Dit is precies wat een paygateway als www.mollie.nl doet.  :)

Bert-Jan

Dankjewel voor de handleiding. Ik ben deze aan het lezen. Deed ik twee jaar geleden ook maar ik ben weer veel kwijt.

Jouw form is interessant. Ik filosofeer over een mogelijkheid dat klanten hun iDEAL gegevens kunnen invoeren zodat Acumulus dit form met factuurgegevens klaarzet. Bijvoorbeeld op www.acumulus.nl/ideal/klantnummer (niet actief).

Ik moet wel uitzoeken hoe dat bij de verschillende banken zit.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes


Bert-Jan

Dankzij Niekoesj wil ik verder werken aan de volgende oplossing:

- gebruikers van Acumulus kunnen bij een uitgaande factuur aangeven dat er ook met iDEAL betaald kan worden;
- daarvoor dient elke gebruiker van Acumulus zelf een iDEAL-contract aan te gaan bij de eigen bank. Het gaat hierbij om de meest eenvoudige variant: Basic (ING), Lite (Rabobank), Easy (ABNAMRO). Deze contracten kennen - zover ik heb gezien - geen vaste kosten;
- deze varianten vragen alleen dat er via een webform gegevens worden aangeleverd aan de iDEAL-site van de betreffende bank;
- Acumulus maakt deze webform;
- de gebruiker voert bij Beheer in Acumulus per rekening de iDEAL-gegevens in zoals ID e.d. (scherm nog niet af);
- zodra de gebruiker iDEAL aanvinkt bij de nieuwe factuur, wordt een link in de factuur gezet;
- deze link verwijst naar een pagina van onze webserver:

https://www.sielsystems.nl/acumulus/test/?ID=1234567890 (uniek nummer) (werkt nog niet)

- de klant klikt in de PDF-factuur op deze link;
- van daaruit klikt de klant door naar iDEAL.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Ik krijg hier een heel warm gevoel bij! Op mijn Ecoaching site zou ik graag de mogelijkheid willen scheppen om met Ideal te betalen.
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Hanneke


Bert-Jan

Citaat van: cb005978Ik krijg hier een heel warm gevoel bij! Op mijn Ecoaching site zou ik graag de mogelijkheid willen scheppen om met Ideal te betalen.

Let wel op, dit gaat over een iDEAL-betaling via de factuur en niet via je eigen site. Dat is een ander verhaal.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jos v.d. Voort v.d. Kleij

Aanmelden voor Ecoaching. Ik maak de factuur. Er is betaald. Ik regel de e-coachruimte in.

In die volgorde en met Acumulus. www.ecoaches.nl (i.o.).
Jos v.d. Voort v.d. Kleij
Beroepscoach en Arbeidsdeskundige
www.dagaz-coaching.nl

Bert-Jan

Ik ben weer stukje verder. Waar ik tegenaan loop is dat iedere klant zelf een iDEAL-contract moet aanvragen en een aantal tests moet doen. Dat is voor iemand die niet gewend is om webpagina\'s te programmeren wellicht een brug te ver.

Ik zoek naar een oplossing om dit aanmeldproces uit te besteden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Maar onder de gebruikers van Acumulus zie ik verschillende webspecialisten. Er is vast wel een collega die daarin wil meedenken!  ;)

Niekoesj

Super!

Ik moet wel even het volgende kwijt; (was ik vergeten te melden)
Mocht je iDeal Lite gebruiken dan heb je wellicht temaken met een limiet (aantal transacties per dag)
Dit gebeurt geheel in Fair-Use... Ik heb iDeal lite ook gebruikt voor een website van een wandelvierdaagse (waar zo\'n 1500 man aan mee deed) Velen registreerde zich op de laatste dagen waardoor er een piek was. Dit vond de Rabobank geen ramp.

Dit limiet kan per bank verschillen en ik weet niet zeker of ze dit dit limiet vandaag de dag nog hanteren.
Normaal gesproken kunnen iDEALbetalingen tot € 10.000,-- zonder problemen aangeboden worden.
Bij de Rabobank ligt deze limiet op € 50.000,-- per iDEAL-betaling.

Bert-Jan

Men praat over ca. 15 transacties per dag geloof ik. Ik heb sterk de indruk dat de gemiddelde gebruiker van Acumulus zou willen dat er 15 facturen per dag worden betaald.

Het voordeel van de light-versie is het ontbreken van vaste kosten. men betaalt alleen voor de transactie: 75 cent.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

Ik heb ooit naar het ideal systeem van rabobank gekeken en heb het gelijk weer opgezegd (wat slecht)
Iets later heb ik gekozen voro Buckaroo, hun hebben een veel beter systeem.
heb je weinig transacties kan je beter bij mollie zijn, is ook super eenvoudig te implementeren in elke shop (heeft het laatst bij een klant maar 2 uur geduurt)
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Niekoesj

Klopt!

De transactiekosten van o.a. Mollie zijn veel hoger. Tevens heb ik een slechte ervaring met een externe (niet-bank) paygateway. Ooit ging er één failliet en had mijn opdrachtgever (evenement organisatie) een groot probleem!
Bij een echte bank ben je gewoon veel zekerder.

Mollie heeft veel problemen gehad met consumenten die Mollie belden/mailden omdat ze niet wisten wat er gebeurde tijdens de transactie of fouten ontvingen door o.a. phpcodes. Mollie berekende deze \"uren support\" aan het (van iDeal gebruikmakende) bedrijf... 25 euro per incident.
Tevens komt bij iedere transactie op de iDealpagina \"Inzake Mollie BV\" te staan, iets wat voor mij ook niet echt professioneel overkomt.  :|

Definieer eens wat er \"slecht\" aan een iDealaansluiting bij o.a. Rabobank?  :)

Bert-Jan

Ik heb persoonlijk wat weerstand tegen het inschakelen van een tussenpartij. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat de constructie:

- simpel is;
- goedkoop;
- en direct is.

Wat mij aanspreekt in de Basic-varianten van de banken is dat deze geen vaste kosten kennen en je direct werkt met de software van de bank.

Tussenpartijen komen en gaan. Banken blijven (dankzij Bos) wat langer bestaan.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

Bij Mollie heb je in principe gelijk, omdat je als klant maar een soort sub-account hebt.
De betere betalingsproviders mogen er wel zijn, hun doen de volgens mij meer ideal transacties dan de banken ;)

Rabo (of andere banken) hebben met Ideal dezelfde rol als Buckaroo of andere betalingsprovider. Zij bieden een interface tussen je website en Ideal het systeem. De banken zijn niet echt goed met software, andere betalingsprovider wel.
Ik gebruik bij buckaroo al meer dan een jaar een SOAP koppeling (is veilig en betrouwbaar)
Met Rabo heb je geen tel. ondersteuning en zelf via de mail is het super omslachtig (misschien is het ook beter geworden)

@Niekoesj,
kan het niet zijn dat de implementatie van de shopholder gewoon niet goed was? Een aantal partner werken al jaren met Mollie en dit werkt bij hun heel goed. Over mijn ervaringen met rabo en ideal, zie hierboven.
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Bert-Jan

Ik heb iDEAL aangevraagd en de gegevens in Acumulus gezet in de testomgeving.

Zoiets moet het worden:

www.acumulus.nl/downloads/Factuur_20090003.pdf

Dit is afgestemd op ING. Andere banken volgen als hier interesse voor is.

Om dit ook te doen als gebruiker van Acumulus, dien je zelf iDEAL-basic aan te vragen, een aantal tests te doen en zodra je geaccordeerd bent, de ID en key in Acumulus in te voeren bij de rekeninggegevens (nu nog niet zichtbaar).

Ik denk nog na om de aanmeldprocedure en testprocedure uit handen te nemen van de gebruikers omdat dat een gedoe is. Houd er rekening mee dat het doorlopen van de testprocedure tijd kost en daarom wellicht geld.

Ik zou de betaling annuleren maar dat hoeft niet!  :D
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joël Plas

Ziet er goed uit, als dit ook voor de ABN AMRO gerealiseerd kan worden dan word ik hier erg blij van!

Ik gebruik nu een jaar Acumulus en heb er nog geen moment spijt van gehad. Het is ook fijn om te zien dat het continu doorontwikkeld wordt! Mijn complimenten!

Bert-Jan

Dankje Joel,

Heb jij al een contract voor iDEAL Lite?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Ik heb meteen iDEAL Light bij ING aangevraagd!

Niekoesj

Hey Bert-Jan,

Ziet er al goed uit!  :)

Alleen probeer nog even de hidden return-fields aan te passen. Maar dit mag opzich niets uitmaken aangezien de pagina alleen voor de debiteuren te raadplegen is. Ze willen immers wel hun factuur voldoen.
Het zou anders zijn als dit een openbaar systeem zou zijn.  :D

Even voor de settins van Acumulus; Iedereen heeft een eigen bank he? Iedere bank die deelneemt aan het iDealprogramma heeft een eigen POST-submit link. Voor Rabobank is dat https://ideal.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do

+ nog een feitje, de debiteur moet WEL op de knop \"Terug naar webwinkel\" klikken als de betaling is voldaan.
Dan wordt namelijk de juiste verwerkings-pagina aangeroepen.  :D

Mocht je vragen hebben dan hoor ik dat graag! ben vandaag tot 18:00 telefonisch bereikbaar!

Joël Plas

Citaat van: Bert-JanDankje Joel,

Heb jij al een contract voor iDEAL Lite?


Ik zie dat de ABN AMRO voor hun Lite pakket 14 euro per maand rekent (factureren automatisch 20 transacties per maand), ik was toch al een overstap aan het overwegen, ga nu overstappen naar ING of Rabobank...

Bert-Jan

Citaat van: NiekoesjHey Bert-Jan,

Ziet er al goed uit!  :)

Alleen probeer nog even de hidden return-fields aan te passen. Maar dit mag opzich niets uitmaken aangezien de pagina alleen voor de debiteuren te raadplegen is. Ze willen immers wel hun factuur voldoen.
Het zou anders zijn als dit een openbaar systeem zou zijn.  :D

Kunnen deze weggelaten worden? Ik dacht dat deze verplicht waren en onvermijdelijk zichtbaar zijn.

Citaat van: NiekoesjEven voor de settins van Acumulus; Iedereen heeft een eigen bank he? Iedere bank die deelneemt aan het iDealprogramma heeft een eigen POST-submit link. Voor Rabobank is dat https://ideal.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do

Klopt, ik ga een lijste inbouwen voor elke bank met de test- en productie-link. Dan kunnen nieuwe gebruikers snel makkelijk de tests doen.

Citaat van: Niekoesj+ nog een feitje, de debiteur moet WEL op de knop \"Terug naar webwinkel\" klikken als de betaling is voldaan.
Dan wordt namelijk de juiste verwerkings-pagina aangeroepen.  :D

Wordt de betaling anders niet verwerkt?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: Joel Plas
Citaat van: Bert-JanDankje Joel,

Heb jij al een contract voor iDEAL Lite?


Ik zie dat de ABN AMRO voor hun Lite pakket 14 euro per maand rekent (factureren automatisch 20 transacties per maand), ik was toch al een overstap aan het overwegen, ga nu overstappen naar ING of Rabobank...

Volgens mij zijn de basis-varianten gratis, dat wil zeggen: je betaalt alleen voor transacties.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Alles is nu ingebouwd in Acumulus.

Ik weet alleen dat ING werkt want andere rekeningen heb ik niet. Misschien wil Niekoesj de Rabobank testen. Volgens mij lijkt dit erg op ING.

ABN-AMRO is wellicht een iets ander verhaal, dus als er een gebruiker is met een rekening bij ABN-AMRO, zou ik graag e.e.a. stap voor stap samen willen doornemen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Bert-Jan,

Is het al ingebouwd in Acumulus? Waar kan ik dat precies testen?  :)

Edit: \"Voeg iDEAL-link toe (alleen opgeslagen facturen)\"  ik moet beter lezen  :lol:

2e Edit: \"Ik mis de iDeal opties invoer bij kopje \"Beheer\" in Acumulus\"?

Bert-Jan

Hoi Niekoesj,

Je kunt de iDEAL-gegevens toevoegen aan de rekeninggegevens bij Beheer. Klik op de rekening waar iDEAL voor mogelijk is, selecteer de bank en vul de ID en sleutel in.


Ik ben benieuwd of de Rabobank gelijk werkt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Ha perfect ! ik moest inderdaad even doorklikken op mijn rekeningnummer.  :D

Ga het direct testen in de test-omgeving en misschien nog even in de Live-omgeving!

Niekoesj

Ik krijg met de Testomgeving de melding dat \"Beschrijving van artikel1 ingevoerd moet worden\".

Deze was leeg..

Is dat bij ING niet verplicht?

Bert-Jan

Citaat van: NiekoesjIk krijg met de Testomgeving de melding dat \"Beschrijving van artikel1 ingevoerd moet worden\".

Deze was leeg..

Is dat bij ING niet verplicht?

Volgens mij niet. En in de productie-omgeving?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Hmm nee ook in de productie-omgeving gaat het mis.

    
\"Er is een technische fout opgetreden.
# Beschrijving artikel1 is verplicht.\"


Ik heb mijn standaard artikelen en return-links uit mijn iDeal panel gehaald, maar ook dan gaat het niet goed.
Dan zal ik nu een factuur aanmaken met een beschrijving erbij... (doe ik straks iedere keer aangezien ik mijn facturen als FAC-1001 hanteer...) Dan is die beschrijving een mooie optie daarvoor!

Ik meld mijn bevindingen hier zo direct.

Niekoesj

En dat gaat uiteraard wel goed!  :D

Rabobank verplicht je dus om een itembeschrijving mee te posten in de hidden fields..

Bert-Jan

Ik zal het zo maken dat indien deze velden geen waarde hebben, het factuurnummer wordt ingevuld. Zitten we altijd goed.

ABN-AMRO lijkt een iets ander verhaal en toch vaste kosten van 14 euro per maand. Ik denk dat ik het eerst maar even bij ING en Rabobank houd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Ik vind het echt helemaal te gek! Ik hoop morgen de gegevens van ING per mail te krijgen, kan ik ook gaan testen!
En ik ga er binnenkort zeker nog een stukje tekst aan wijden in mijn nieuwsbrief van Praktijkondersteuning.
Paul.

Bert-Jan

Ik heb nu ook een logo-tje toegevoegd. Leek mij wel chique.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)