Dit is op 23-08-2017 in de code opgenomen en is op 26-09-2017 in versie 4.9.1 vrijgegeven. Ik weet niet of dit onder recent valt, maar dit is de 1e keer dat er sinds de wijziging een melding komt over een verkeerde betaalstatus vanuit OpenCart. Daarvoor kregen we regelmatig meldingen. omdat het in OpenCart niet uit te zoeken is of een bestelling betaald is of niet. De hele financiele en boekhoudkundige afhandeling van bestellingen is niet (goed) uitgewerkt in OpenCart. Het is b.v één van de weinige plugins die ik onderhoud die geen refunds ondersteunt (wel retouren, maar niet de financiële afhandeling daarvan).
Maar goed, genoeg gezeurd, nu kijken naar een oplossing

:
Als je de betaalstatus aan jouw situatie wilt aanpassen, kun je gebruik maken van de events die de Acumulus plugin triggert. Om dat eenvoudig te maken is er een voorbeeldmodule geschreven waarmee deze events en goed gedocumenteerd zijn en die het eenvoudig maken om zelf een aanpassing te doen aan de informatie die naar Acumulus verstuurd wordt. Deze voorbeeldmodule is hier op dit forum te vinden onder
https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4150.0.html. Het aanpassen van de betaalstatus doe je het best in de invoiceCreatedAfter() method (ondanks dat de voorbeeldcode het in invoiceSendBefore() doet).
IK zie dat ik verbeteringen die ik in de OC3 versie heb aangebracht niet heb doorgevoerd naar de OC23 versie, ik zal dit alsnog doen en binnen 2 dagen een nieuwe versie van deze voorbeeldmodule uitgeven.