Hoofdmenu

Opencart 2.3.0.2 status niet meer op betaald

Gestart door veenie, 28 april, 2018, 18:31:58

Vorige topic - Volgende topic

veenie

Vorige week ben ik over gegaan naar een nieuwe webshop.
Echter kan ik nu nergens terug vinden waar ik de setting zo instel dat betalingen die binnen komen meteen als betaald geboekt worden.
Daar dat ik ca. 10 boekingen per dag krijg vanuit mollie en de verwachting is dat dat alleen maar meer gaat worden is het veel werk om deze achteraf allemaal op betaald te zetten.
Aangezien ze pas doorgezet worden als mollie succesvol is afgehandeld zijn deze betalingen altijd al voldaan.

Zie ik iets over het hoofd?

erwin-burorader

De Acumulus module gebruikt de instelling "Complete Order Status" om te bepalen of een order betaald is of niet.

System - Settings - klik op edit achter (ws de enige)  store - tab 'Option' - fieldset 'Checkout ' - instelling 'Complete Order Status'.

veenie

Hallo erwin,
Ik neem aan dat dit dan is aangepast? Want die settings daar zijn hetzelfde als de vorige installatie bij mij.
De orders worden doorgezet naar acumulus bij "uw bestelling is in behandeling" dat is geen order complete status wat ook logisch is maar daar wordt wel de betaling afgehandeld.
Ik kan het daar ook niet aanpassen want dan gaat het hele systeem op de schop van webwinkel en zijn alle statistieken onbruikbaar.

Het lijkt er dan ook erg op dat dit recent gewijzigd is?
Is er een eventuele work around methode? Want met de hand 10-20 orders per dag bijwerken is geen pretje.

erwin-burorader

Dit is op 23-08-2017 in de code opgenomen en is op 26-09-2017 in versie 4.9.1 vrijgegeven. Ik weet niet of dit onder recent valt, maar dit is de 1e keer dat er sinds de wijziging een melding komt over een verkeerde betaalstatus vanuit OpenCart. Daarvoor kregen we regelmatig meldingen. omdat het in OpenCart niet uit te zoeken is of een bestelling betaald is of niet. De hele financiele en boekhoudkundige afhandeling van bestellingen is niet (goed) uitgewerkt in OpenCart. Het is b.v één van de weinige plugins die ik onderhoud die geen refunds ondersteunt (wel retouren, maar niet de financiële afhandeling daarvan).

Maar goed,  genoeg gezeurd, nu kijken naar een oplossing :):
Als je de betaalstatus aan jouw situatie wilt aanpassen, kun je gebruik maken van de events die de Acumulus plugin triggert. Om dat eenvoudig te maken is er een voorbeeldmodule geschreven waarmee deze events en goed gedocumenteerd zijn en die het eenvoudig maken om zelf een aanpassing te doen aan de informatie die naar Acumulus verstuurd wordt. Deze voorbeeldmodule is hier op dit forum te vinden onder https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4150.0.html. Het aanpassen van de betaalstatus doe je het best in de invoiceCreatedAfter() method (ondanks dat de voorbeeldcode het in invoiceSendBefore() doet).

IK zie dat ik verbeteringen die ik in de OC3 versie heb aangebracht niet heb doorgevoerd naar de OC23 versie, ik zal dit alsnog doen en binnen 2 dagen een nieuwe versie van deze voorbeeldmodule uitgeven.

erwin-burorader

Die voorbeeldmodule waarnaar ik verwijs in min vorige reactie is geüpdatet.