Hoofdmenu

betaalmethode zichtbaar op factuur en pakbon

Gestart door jhkrook, 18 september, 2018, 12:44:08

Vorige topic - Volgende topic

jhkrook

Is het mogelijk om de betaalmethode op de pakbon en factuur te plaatsen.

Zo niet zo deze op de wensenlijst kunnen komen.

Bert-Jan

Bedoel je dat staat aangegeven op welke wijze betaald moet worden?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

jhkrook

Ik bedoel dat op de factuur en pakbon staat vermeld:

Betaalmethode: IDEAL of
Betaalmethode: Paypal
etc.

Het veld haalt hij dan uit de rekening omschrijving (veld "toelichting" van het rekening nummer)

Bert-Jan

Wellicht denk ik te simpel, maar kun je dat niet gewoon in de tekst onder de producten standaard opnemen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

jhkrook

Dat is natuurlijk wel hand werk, als ik veel facturen uit ccv shop krijg ga ik niet alle facturen openen en de tekst toevoegen, ook een factuur sjabloon per betaalmethode is geen handige oplossing.

Bij veel webwinkels zie ik op de factuur de betaalmethode waarmee is betaald.

Ik werk alleen dus streef ik altijd naar zovel mogelijk geautomatiesering is de bedrijfsprocessen.

Misschien bij instellingen een optie waarbij je de betaalmethode wel of niet laat zien? op de factuur / pakbon

Bert-Jan

Het gaat dus niet om de gewenste betaalmethode maar om de betaalmethode die is gebruikt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

jhkrook

De betaal methode die gekoppeld is aan de factuur, het maakt dan niet uit of hij wel of niet betaald is. gewoon het veld laten zien. Is er geen betaal methode gekoppeld aan de factuur dan blijft het veld leeg.

Bert-Jan

Acumulus kent geen aparte registratie van betaalmethoden.

Wel waar het terecht is gekomen: de rekening.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

jhkrook


Bert-Jan

Dat is er al.

Als de factuur betaald is op rekening, wijzig je de rekening naar die rekening.

Als de factuur met Mollie is betaald, zet je de rekening op Mollie.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

jhkrook

Dat gaat automatisch; in CCVshop kan ik per betaalmethode instellen op welke rekening de order in aculumus geboekt wordt. (lekker handig) ik hoef dus daaraan verder niets meer toe doen.

Bert-Jan

Volgens mij ondersteunt CCV niet onze API-mogelijkheid om direct de juiste rekening mee te sturen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

jhkrook

toch wel ik werk al tijden zo:

zie bijlage

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

jhkrook

ja inderdaad, bij Mollie, afterpay, paypall, op rekening etc. (bij andere betaal providers en bij de betaalmethode van CCVshop zelf weet ik niet of dat kan) 

Alleen bij uit de orders die ( dmv een  API van justfeed ) uit bol.com en beslist komen niet. In deze is de betaal methode leeg en moet ik ze in aculumus zelf groepsgewijs toekennen.

Voordeel van dit alles is dat ik per kwartaal alle rekeningen kloppend heb, en er dus geen omslachtig uitzoek werk is m.b.t. niet correcte kwartaal saldo's.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

jhkrook

Ok..

Wij printen de pakbonnen en de facturen in aculumus t.b.v. de klanten van CCVshop. (de lay-out van CCVshop is niet aanpasbaar en gedateerd vandaar)

Ook mailen wij de facturen die op rekening gekocht hebben ( bv scholen) vanuit aculumus.

Graag hadden wij de betaalmethode op de lay-out van de factuur en de pakbon gehad.

Zie bijlage.

Guido

Citaat van: jhkrook op 18 september, 2018, 15:38:15
dan die, dat is voldoende

Je kunt de vermelding van de rekening op de factuur laten terugkomen door dit via het factuursjabloon in te stellen. Je kunt hiervoor de sjabloon-tag: "[rekening]" gebruiken in de factuur, herinnering en email-teksten. De pakbon kent deze functie niet, maar ik vraag mij af of de vermelding van een rekening wel past bij een pakbon.

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je dit wilt, maar ik vermoed dat je hiermee het onderscheid kunt krijgen dat je zoekt.

- Guido