Hoofdmenu

meewerkende kinderen

Gestart door Overbeek, 21 oktober, 2018, 12:55:35

Vorige topic - Volgende topic

Overbeek

Hallo allemaal ,

Ik heb al wat oudere kinderen die regelmatig meewerken in mijn eenmanszaak .
Ik doel dan op ondersteunende werkzaamheden .
Als ik ze daarvoor zou willen belonen hoe verwerk ik dat dan in de administratie van Acumulus
en wat is de fiscaal meest gunstige manier ?
Alvast bedankt !

SKYB Yvette

Hi,

In principe is er dan sprake van een fictieve dienstbetrekking en is er dus sprake van het voeren van een salarisadministratie met de normale aangifte loonheffingen etc. Ik ga er dan wel even vanuit dat hier sprake is van een eenmanszaak en geen VOF met de kinderen of BV met de kinderen als aandeelhouder. Je moet dan dus precies het zelfde doen als ware het andere personen die in loondienst zouden zijn.Je kan de salarisadministratie dan verwerken zoals omschreven in bijgaande link is omschreven: https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=loonadministratie-in-acumulus

Onder bepaalde voorwaarde is er een vereenvoudigde regeling voor meewerkende kinderen. Dan hoef je maar 1x per jaar aangifte loonheffingen te doen en geen loonstaten in te vullen. Ook dan moet een eenvoudige loonadministratie bijhouden.. Hiervoor moet je wel een speciale aanmelding werkgever doen bij de belastingdienst.Zie bijgaande link https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/melding_loonheffingen_werkgever_van_meewerkende_kinderen

Overleg in ieder geval even met uw administratiekantoor wat in uw situatie van toepassing is. Eventueel kan ik u ook wel even helpen hiermee. Dit is namelijk op dit board erg lastig te beoordelen. Maar moet wel goed worden toegepast om problemen te voorkomen.
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126

chaldama

Hallo Yvette,
Zelf zit ik hier ook aan te denken voor mijn dochter van 16 die af en toe helpt met teksten en producten toevoegen aan de websites die ik ontwikkel. De rompslomp weerhoudt me alleen nog een beetje. Ik las dat je zelfs studiekosten zou mogen aftrekken? https://www.countus.nl/belasting-besparen-neem-je-kinderen-in-dienst-van-je-bedrijf/
Zou je mij hierbij ook willen helpen? Geen idee of je via dit forum privé berichten kunt sturen. Ik hoor graag aan welke kosten ik moet denken.
Met vriendelijke groet,
Marloes de Heer

SKYB Yvette

#3
Hi,

Helaas zie ik nu pas je bericht. Ik kan je hier uiteraard over adviseren. Op dit forum wordt dat lastig,  dus neem svp even privĂ© contact met mij op. Kan via mail of telefonisch 😉.

Onderaan dit bericht staat de verwijzing naar mijn website
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126

chaldama

Dank je Yvette, ga ik doen!

SKYB Yvette

Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126