Hoofdmenu

BTW verleggen (goederen en diensten)

Gestart door MarcoLeenders, 21 oktober, 2018, 22:07:23

Vorige topic - Volgende topic

MarcoLeenders

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over hoe ik een factuur moet maken m.b.t. het verleggen van BTW. Tot nu toe had ik alleen diensten door te berekenen en deze factuur kon je na het vullen van de factuurregel onderaan klikken op BTW verleggen.
In de nieuwe situatie heb ik een factuur met diensten en aanvullend door te berekenen materiaalkosten. Deze materialen heb ik van de zakelijke rekening voorgeschoten inclusief BTW.
De regel in Acumulus vraagt een exclusief BTW en telt dan BTW er bij op. Daarna bij BTW verleggen gaat het er weer vanaf. Is het wellicht de bedoeling dat ik het bedrag aan materialen ophoog met het bedrag aan BTW?
Wie weet hier een oplossing voor.


Bert-Jan

Indien de btw op de materialen niet verlegd dient te worden, kun je daar het beste een aparte factuur voor maken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

MarcoLeenders

Dank Bert-Jan,

Het zijn wel materialen die ik op verzoek van de klant meeneem/bestel. Ze horen bij de uren/werkzaamheden op die locatie.
Is het niet verplicht vanuit de belastingdienst om in die situatie BTW te verleggen?

Bert-Jan

Ik weet dat niet zeker. Wellicht kun je het beste even bellen naar de belastingdienst hierover.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annalies Janssens

Bijgeleverde materialen moeten net als de uren verlegd gefactureerd worden (dat is ook gelijk de reden dat je op 1 factuur niet per regel een keuze kunt maken voor verlegd of BTW berekenen).

Neem het bedrag van de materialen excl. BTW en zet het gewoon op de factuur met de uren.
De BTW van de ingekochte materialen kun je gewoon terugvragen.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annalies Janssens

@BJ: je hebt er heel goed over nagedacht toen je de factuur bouwde, toen wist je gelukkig al heel goed hoe het werkte!
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

MarcoLeenders

Bedankt Annalies,
Het is me nu duidelijk hoe ik het op de factuur moet verwerken.
Groet Marco

Annalies Janssens

info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen