Hoofdmenu

factuur betalen vanuit rekening borgsommen

Gestart door miesmol, 24 oktober, 2018, 13:34:34

Vorige topic - Volgende topic

miesmol

Beste,

Mag er vanuit interne rekening borgsommen een factuur betaald worden om boekingen correct te houden te houden volgens mutatie overzicht?

Boeking is als volgt:

250€ borg:             rekening >> borgsommen.
141€ borg retour:   borgsommen>>rekening
factuur 109 incl.     zakelijke kosten :          borgsommen>>

Zo staat rekening borgsommen namelijk weer op 0€.
Is deze boeking toegestaan?   ???

Alvast bedankt!




SKYB Yvette

#1
Hi,

Klopt mijn aanname dat de borg in een factuur wordt verrekend? Zo ja, maak een interne overboeking van  de borgrekening naar de  betaalrekening ter hoogte van borg.  Boek de factuur in voor het hele bedrag zonder verrekening van de borg (anders neem je niet alle kosten mee in het resultaat en dat is zonde 😀) en zet de hele factuur betaald op de datum van betaling van de factuur vanuit de betaalrekening. Het saldo borg is nu naar € 0,00 enkele betaalrekening klopt ook weer.

Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126

miesmol

Nu ben ik het ff kwijt  :o

De borg van €250,- een paar weken eerder per bank betaald.
Daarna is er resterend bedrag borg terug geboekt €141,-, volgens het mutatie overzicht

Paar dagen daarna heb ik de factuur ontvangen met verrekening borg, factuur totaal 109 inclusief 21% btw

Hoe moet ik dit dan aanpakken, en moet ik dan rekening houden met het mutatieoverzicht, of is dit niet nodig?


SKYB Yvette

Hi,

Graag nodig ik je uit om mij even te bellen, zodat ik voorkom dat het in plaats van duidelijk onduidelijk wordt 😀
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126