Hoofdmenu

Facturen in WooCommerce

Gestart door MN, 30 oktober, 2018, 13:48:48

Vorige topic - Volgende topic

MN

Ik zie dat ik nu de Acumulus factuur in WooCommerce kan aanklikken. Wauw!
Is dit ook zichtbaar voor de klant? Dat zou heel fijn zijn :-)

erwin-burorader

Nee, vooralsnog is dit niet zichtbaar voor de kant. Je zou zelf wat custom code kunnen schrijven om die link ook op andere plaatsen te tonen. Dat is niet heel moeilijk. Je kunt uit de post metadata van een bestelling/refund het "Acumulus token" halen en daarmee de link  maken (of de Acumulus library laden en de Service aanroepen om jou die link terug te geven.

MN

Zit het wel in de planning om het in de bestelling te tonen? Ik heb geen haast hoor ;-) (en ben niet zo heel handig om het zelf te doen)

erwin-burorader

Het zit niet in de planning, maar als er genoeg vraag naar is, kan dat veranderen. Misschien dat ik dit eenvoudig kan toevoegen aan de acumulus-customise-invoice voorbeld module, ik zal eens kijken en er hier op terugkomen.

Stefan V

Als het gaat om interesse ze ik bij deze +1
Zou heel makkelijk zijn als de klanten zelf de factuur kunnen downloaden via "mijn account"

ssvld

Vraagje over de facturen via Woocommerce.

Bij de instellingen kom ik twee factuursjablonen tegen, betaalde en niet betaalde facturen. Dat is mooi maar hoe/waar kan ik kiezen om een factuur met onbetaald factuursjabloon te versturen?


Bij voorbaat dank voor de reactie.

M.v.g. Guido

+1 voor bovenstaand overigens

erwin-burorader

In Acumulus wordt aan elke factuur een sjabloon gekoppeld. Als je een factuur wilt versturen (mailen) wordt dat sjabloon gebruikt. De genoemde instelling regelt dus welk sjabloon wordt gekoppeld.

Je kunt de factuur vanuit Acumulus versturen (handmatig) of dit automatisch doen op het moment dat de plugin de factuurgegevens naar Acumulus verstuurt. Deze instelling is te vinden op het geavanceerde instellingenformulier en heet "Verstuur de factuur als PDF vanuit Acumulus."

ssvld

Bedankt voor je snelle reactie Erwin.

Ik heb het inderdaad zo ingesteld dat de facturen vanuit Woocommerce automatisch worden verstuurd wanneer ik de bestelstatus instel op 'Afgerond', deze zijn dan betaald.

Maar ik zou ook graag een factuur kunnen versturen met een betaaltermijn, dus met een ander sjabloon. Ik dacht dat dit daarmee kon.

M.v.g. Guido


erwin-burorader

He vanuit de plugin verzenden van facturen kan niet.Dit is een feature van Acumulus, niet van de plugin. Dus pas als de factuurgegevens naar Acumulus zijn verstuurd , kan Acumulus en factuur versturen. Omdat dit bij jou pas gebeurt in de status afgerond, zal dat nooit nog onbetaald zijn.

Als je vanuit meerdere bestelstatussen gaat  versturen, of als je dit handmatig doet, zal de plugin de betaalstatus van dat moment bepalen en aan de hand daarvan het te koppelen sjabloon bepalen. Dit bepalen van de betaalstatus gaat niet overal even soepel, meestal omdat de winkelbeheerder zijn eigen workflow afbeeld op de beschikbare statussen en het systeem dus anders denkt over het wel of niet betaald zijn dan de beheerder. In die situaties kun je terugvallen op de beschikbare actions, zie de customise-invoice module op het downloadgedeelte van dit forum.

erwin-burorader

Ik heb een artikel geschreven dat beschrijft welke mogelijkheden de plugins bieden m.b.t facturen en pakbonnen:  Zie dit onderwerp op het forum. (en ja de hier gevraagde feature wordt besproken)