Hoofdmenu

Werkruimte in huurwoning kan flinke aftrekpost zijn

Gestart door dirkheinrichs, 03 september, 2010, 10:09:44

Vorige topic - Volgende topic

dirkheinrichs

Dag Karen Töning,

Misschien heb ik het gemist, maar ik begreep dat je uitgebreid iets ging schrijven over bovenstaande onderwerp. Ga je nog iets schrijven? Ik ben heel benieuwd.

Groeten   Dirk

Karen Töning

Je hebt niets gemist, hoor.

Dit is een item wat inhoudelijk veel en goed uitzoekwerk vergt. Ook om dit in duidelijke taal te verwoorden en goed inzichtelijk te maken.

Wat ik op voorhand wel kan zeggen is dat er 2 aparte verslagen van komen op het Forum. Het betreft dan:

1. werkruimte in huurwoning
2. werkruimte in koopwoning

Deze twee items worden apart behandeld, aangezien de regels voor een groot deel verschillen.

Het is de bedoeling dat ze tegelijkertijd gepubliceerd worden.

dirkheinrichs

Citaat van: Karen TöningJe hebt niets gemist, hoor.

Dit is een item wat inhoudelijk veel en goed uitzoekwerk vergt. Ook om dit in duidelijke taal te verwoorden en goed inzichtelijk te maken.

Wat ik op voorhand wel kan zeggen is dat er 2 aparte verslagen van komen op het Forum. Het betreft dan:

1. werkruimte in huurwoning
2. werkruimte in koopwoning

Deze twee items worden apart behandeld, aangezien de regels voor een groot deel verschillen.

Het is de bedoeling dat ze tegelijkertijd gepubliceerd worden.

Karen, dit maakt me alleen nog maar meer nieuwsgieriger. Succes

Herman

Hallo Karen, verwacht jij nog mogelijkheden wb een al definitieve aanslag ib 2009 ?

Karen Töning

Zit je nog binnen de bezwarentermijn van de definitieve aanslag IB 2009?

Herman

Volgens mij wel.
Het betreft een kamer in een koopwoning ingericht als salon.
Bij het startersbezoek van de belastingdienst afgelopen jaar werd ons gemeld dat er wat betreft die ruimte geen enkele aftrek mogelijk is/was.
Ik twijfel of dat wel klopt.

Karen Töning

De uitspraak waarop dit item opnieuw naar voren is gekomen, is geweest in februari 2010. Toen waren de regels nog anders.