Hoofdmenu

API Acumulus in Woocommerce werkt niet

Gestart door Consolehacks, 12 december, 2018, 14:06:40

Vorige topic - Volgende topic

Consolehacks

Goedemiddag,

Ik ben al uren bezig om deze irritante foutmelding op te lossen: 553 - Warning: You are using a deprecated user role to connect to the Acumulus API. Please add another user with an API-compliant role or change the role for the current user. - XUPR7NEC8

Elke minuut krijg ik er een mail van en ben er inmiddels helemaal klaar mee.

In mijn Wordpress omgeving zie ik bij instellingen --> Acumulus instellingen de volgende melding staan om het probleem te verhelpen: Log in op Acumulus en voeg een gebruiker toe onder "Beheer → Gebruikers → Gebruiker toevoegen". Vul "API - Gebruiker" in als "Gebruikerstype".

Ik heb een gebruiker in Acumulus toegevoegd zoals hierboven omschreven maar blijf desondanks de foutmeldingen in de mails ontvangen, ook op het dashboard van de website steeds weer die foutmelding zoals hierboven beschreven.

Wat gaat er hier fout?

Guido

Het gaat om een extra beveiliging. Is de gebruiker die je in Acumulus hebt toegevoegd voor de webwinkel van het type "API-gebruiker" ?

Guido

Je dient ook de plugin up-to-date te hebben. Voor WooCommerce/wordpress is dat versie 5.5.0 of hoger

Consolehacks

Hoi Guido!

Bedankt voor je reactie. Zowel Wordpress als de plugins zijn allemaal up 2 date.
Het vreemde is dat de facturering via Woocommerce naar Acumulus wel verwerkt wordt. Dus de integratie is wel actief lijkt me.

Ik heb onder mn huidige account omgeving van Acumulus een nieuwe API gebruiker aangemaakt.
Het wachtwoord heb ik voor die gebruiker opnieuw aangemaakt, dat is verder nergens aan gekoppeld toch binnen de integratie?

Guido

Het gaat om een waarschuwing van een verandering die komen gaat. Vooralsnog zullen de orders gewoon geïmporteerd worden. Een gebruiker van het type "API-gebruiker" heeft bijvoorbeeld geen toegang tot de desktop-omgeving van Acumulus.

De combinatie van contractcode, inlognaam en wachtwoord van de API-gebruiker moet worden ingevuld in het beheerscherm van de Acumulus-plugin in de webwinkel.

Consolehacks

Daar ging het dus fout, ik had de nieuwe gebruiker niet bij de Acumulus instellingen op de website gewijzigd. Klinkt ook heel logisch.
De foutmelding op de website is verdwenen en heb ook  geen mail meer binnen zien komen dus het lijkt nu in orde.

Heel erg bedankt! Ben met zoveel nieuwe website gerelateerde zaken bezig momenteel dat ik dit probleem even niet kon tackelen.

 

Consolehacks

Nog een vraagje. Via een andere website (geen Woocommerce aanwezig) boek ik de bestellingen altijd handmatig in op Acumulus, dat zijn meestal bestellingen van marge produkten en daarbij maak ik dus een marge factuur aan met vermelding van de inkoop kosten van dat produkt. Een bestelling die via de website met Woocommerce gedaan is wordt automatisch aangemaakt als een normale btw factuur en die wordt ook automatisch in Acumulus op die manier verwerkt.
Ik heb een plugin genaamd Ni cost of goods geintegreerd in Woocommerce waarbij je per produkt de inkoopkosten kan aangeven en ik hoopte eigenlijk dat dat automatisch goed aangegeven zou worden op de factuur (dus met marge regeling) maar dat is helaas niet het geval.

Is het mogelijk dat er via Woocommerce een marge factuur aangemaakt wordt en gekoppeld naar Acumulus?