Hoofdmenu

Foutmelding bij onbekend factuurtype

Gestart door marcuskaptein, 20 april, 2022, 21:42:54

Vorige topic - Volgende topic

marcuskaptein

Iemand enig idee hoe ik in WooCommerce het factuurtype voor buitenlandse bestellingen kan aanpassen? Ik krijg onderstaande melding:

Waarschuwing: 812: Het factuurtype (https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=facturen-naar-het-buitenland) kan niet bepaald worden. De factuur is als concept opgeslagen. In Acumulus zijn deze onder "Overzichten » Concept-facturen / offertes" terug te vinden. Controleer en corrigeer daar de factuur. Dit is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van: enkele (handmatig ingevoerde) bestelregels die ten onrechte geen btw hebben; of foute "Over uw winkel" instellingen, controleer deze.

mclpeters

#1
Ik krijg inderdaad de zelfde melding en kan er tot op heden niets anders over terug vinden dan jouw vraag.

Ik had er ook bij staan:
Fout: 400 Bad Request, VXEU14: Ongeldige of ontbrekende vatrate voor countrycode op issuedate.

Gebeurt dus alleen bij onze BE klanten, maar ook niet bij allemaal.

Bij het testen maakt het niet uit of het een gast account is of een geregistreerde klant.

marcuskaptein

Is inderdaad correct. Alleen bij particuliere klanten uit België. Maar het factuurtype wordt '6' verwacht, maar heb geen idee hoe ik dit ergens standaard in kan stellen. Is sinds één van de laatste updates van Acumulus plugin.

Guido

Citaat van: mclpeters op 02 mei, 2022, 16:18:49
Ik had er ook bij staan:
Fout: 400 Bad Request, VXEU14: Ongeldige of ontbrekende vatrate voor countrycode op issuedate.

Gebeurt dus alleen bij onze BE klanten, maar ook niet bij allemaal.

Dat kan een andere, maar gerelateerde melding zijn. Ik zou even controleren of je niet het verkeerde lage btw-tarief gebruikt voor Belgie.

mclpeters

Ik zie de reactie nu pas, ik heb het nagekeken en er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed ingesteld te staan. Nu is het afwachten op een bestelling uit BE.