Hoofdmenu

Welke plugin voor facturen naar bedrijven in EU

Gestart door KoffieKwaliteit, 18 maart, 2019, 14:39:43

Vorige topic - Volgende topic

KoffieKwaliteit

Hallo,

Ik wil graag dat bedrijven bijv. in België de mogelijkheid krijgen om hun BTWnr. in te voeren zo dat ze een factuur zonder BTW krijgen.
Ik maak gebruik van Woocommerce en het gaat om fysieke goederen(dus geen diensten of digitale producten)
Zag al een wat oudere post over een plugin, maar zou graag horen welke plugin en/of speciale instellingen jullie adviseren.

Alvast bedankt!
Ariën

erwin-burorader

Dat is de (gratis) "WooCommerce EU BTW Assistent" plugin. Deze controleert btw-nummers via de VIES webservice en kan zo facturen met verlegde btw maken.

Daarnaast, maar voor jou dus niet van toepassing,  kan deze plugin ook facturen met buitenlandse btw opstellen voor digitale goederen, voegt het die buitenlandse tarieven ook toe, en houdt het IP nummers bij om het land van herkomst te bevestigen.  Als winkeleigenaar dien je jezelf er van te verzekeren dat de digitale goederen ook daadwerkelijk naar het ingevulde land gedownload worden en IP nummer geldt als een bewijsmogelijkheid hiervoor.

NB: Vroeger bestond er ook de "WooCommerce EU VAT Number" plugin, maar die is niet meer actueel en opgevolgd door bovenstaande plugin.

Uiteraard werkt de Acumulus plugin samen met deze plugins.

KoffieKwaliteit

Bedankt Erwin,

Deze dus neem ik aan: zie bijlage. Naam komt niet helemaal overeen met die van jou, dus better to be safe than sorry  ;)

groet, Ariën

erwin-burorader

Ja. Ik had de naam gekopieerd van mijn dashboard, dus dat zal een vertaling zijn. Zodra je deze plugin hebt geïnstalleerd zal die onder de NL naam in je dashboard verschijnen.