Hoofdmenu

Betaaldatum invullen = tevens op 'betaald' zetten.

Gestart door Severein, 19 april, 2019, 13:40:11

Vorige topic - Volgende topic

Severein

Verreweg de meeste afwijkingen in mijn saldi komen voort uit facturen die wel betaald zijn maar niet de status 'betaald' hebben in Acumulus.

Veelal hebben ze wel de juiste datum van betalen, gelijk met het bankafschrift. Wat er dan is gebeurd, is dat ik de datum destijds heb ingevuld, maar vergat om hem ook op 'betaald' te zetten. Dat gaat niet automatisch.

Het zou voor mij en wellicht anderen ook heel handig zijn dat als de initiƫle waarde van het veld 'betaaldatum' wordt gewijzigd, de standaardwaarde van het veld 'betaald' automatisch op 'ja' gaat. Dan kan je het nog steeds aanpassen maar de meeste keren is het zo meteen goed.
"Top quality work, very efficient, excellent communication" - Finn Nikos Martinsen, Olso, Norway
"Bart is always our first choice for any translation from English into Dutch and is the preferred translator for some of our top clients" - Wolfestone Translations, Swansea, UK

Odvkram

#1
Ja! Heel herkenbaar. Indien de betaaldatum opgevoerd wordt, zou (in mijn geval) altijd automatisch de status naar "betaald" gewijzigd mogen worden en scheelt een paar kliks en/of correcties later.

Odvkram

Klopt het dat als de betaaldatum gewijzigd wordt sinds kort een Pop-up verschijnt met "Betaaldatum bijgewerkt". Ben wel benieuwd naar het waarom. Is weer een extra klik (op OK).

Maar even meedenkend; kan dan in deze popup naast de "OK" ook een knop met "Betaal status veranderen naar betaald". Dat scheelt dan weer een extra handeling.

Berg

Hier ook precies hetzelfde.. Op het invoerscherm zou je naast 'vandaag betaald', waarbij hij wel meteen op betaald wordt gezet ook  een optie moeten zijn als 'betaaldatum opslaan'.