Hoofdmenu

Document bekijken in Browser

Gestart door Edwin van de Oudeweetering, 23 april, 2019, 16:58:12

Vorige topic - Volgende topic

Edwin van de Oudeweetering

Hi,

Super dat je documenten kan toevoegen aan boekingen echter, wanneer ik deze wil bekijken werkt het systeem 'omslachtig'.

Voorbeeld:
In het overzicht 'Ontvangen facturen' zie ik een groen folder icoontje (mijn toegevoegde document(en)). Wanneer ik die aanklik opent hij de boeking met het tabblad wat ik de laatste keer had bekeken bv 'Journaal'. Dan dien ik eerst op 'Boeking' te klikken, daarna omlaag te scrollen (heb een groter lettertype en hij laat niet alles in het vaste-venster zien), zodat ik op het gewenste toegevoegde document kan klikken. Dan wordt het document gedownload in mijn Downloads map. Ik zal dus mijn Finder of Verkenner moeten starten om het document op te zoeken. Redelijk veel handelingen.

Het lijkt mij prettiger werken als hij direct in mijn browser het document opent, mits deze wordt ondersteund natuurlijk (PDF moet geen probleem zijn). Zouden er meerdere documenten dan 1 bijzitten, hij direct naar het gewenste 'boeking-scherm' zou gaan, automatisch naar onderen zou scrollen indien nodig, zodat ik het gewenste document kan aanklikken. Bij meerdere 'browser-ondersteunde' documenten direct het gewenste document openen, anders downloaden in download map wanneer deze niet wordt ondersteund.

Mvg,

Edwin
Met vriendelijke groeten,

Edwin van de Oudeweetering

Severein

Ik vind dat een superidee en het zou het inderdaad wat makkelijker maken.
"Top quality work, very efficient, excellent communication" - Finn Nikos Martinsen, Olso, Norway
"Bart is always our first choice for any translation from English into Dutch and is the preferred translator for some of our top clients" - Wolfestone Translations, Swansea, UK

Debbie

+1 voor deze suggestie! Ook als je de factuur of herinnering naar een klant als pdf wilt bekijken.

Guido

Het is normaal gesproken een beslissing van de webbrowser om het te openen of te downloaden. Dit is niet iets waar Acumulus veel invloed op kan hebben.

Severein

Toch niet als je PHP de header laat overschrijven, en zo een weergave forceert?

Content-Type: application/pdf
Content-Disposition: inline; filename="klantfactuur.pdf"

Ben geen programmeur maar ik zou het zelf in die richting zoeken.
"Top quality work, very efficient, excellent communication" - Finn Nikos Martinsen, Olso, Norway
"Bart is always our first choice for any translation from English into Dutch and is the preferred translator for some of our top clients" - Wolfestone Translations, Swansea, UK

Gert-Jan

Klopt het is "inline" dat je mee moet geven, dan geef de keuze aan de browser. PDF's toont ie bij mij normaal in de browser behalve als het niet de inline header krijgt.