Hoofdmenu

Testers gezocht voor Acumulus app

Gestart door Bert-Jan, 23 januari, 2020, 22:37:58

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

We zijn een app aan het maken voor iPhone en Android.

We moeten ergens beginnen, dus kun je in eerste instantie alleen een uitgave boeken. Daarna komen verkoopfactuur en andere boekingen.

Voor Android is het makkelijk om een app via de website beschikbaar te stellen. Voor de iPhone moet dat via de appstore. Daarom zoeken we in eerste instantie gebruikers met een Android-toestel om e.e.a. te testen.

Laat gerust weten als je hier aan mee wilt doen.

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

Dit zou een reden voor mij kunnen zijn om een Android toestel aan te schaffen....  ;)

PascalH

Ik doe hier graag aan mee!
Uiteraard alleen op iOS. Omdat het via de  appstore gaat weet je namelijk zeker dat de app door Apple is gecontroleer op correcte werking en alleen die functies gebruikt die nodig zijn voor de app.

Vanuit mijn werk weet ik dat er nogal wat richtlijnen zijn voor de bouw van apps; en dan in het bijzonder het verwerken van financiele gegevens en BSN nummers.

Bert-Jan

Het is uiteraard de bedoeling dat de app in de appstore van Apple komt maar eerst moet er nog wat ontwikkeling plaatsvinden.

Tijdens deze eerste ontwikkeling kan ik alleen een Acumulus.apk voor Android aan testers geven.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

BS-Tech

Ik wil dit wel proberen. En laat ik nu ook nog een Android toestel hebben. ;D

Michiel

Haj Bert-Jan,

Ben sinds het ter ziele gaan van Windows Phone :'( een heel tevreden Android-gebruiker. En test graag met je mee!
Ik zou met name het maken en bijwerken van dossiers in de app heel fijn vinden. Maar zal zeker ook de boekingsfuncties gaan gebruiken.

Hartelijke groet,
Michiel Hageman

eduardw

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 23 januari, 2020, 22:37:58
We zijn een app aan het maken voor iPhone en Android.

We moeten ergens beginnen, dus kun je in eerste instantie alleen een uitgave boeken. Daarna komen verkoopfactuur en andere boekingen.

Voor Android is het makkelijk om een app via de website beschikbaar te stellen. Voor de iPhone moet dat via de appstore. Daarom zoeken we in eerste instantie gebruikers met een Android-toestel om e.e.a. te testen.

Laat gerust weten als je hier aan mee wilt doen.
Je zou ook kunnen kiezen voor een PWA (Progressive Web App), dan heb je helemaal niks meer met die stores te maken. Het enige nadeel is dat je dan geen toegang hebt tot de native functies van een mobiel, en ook niet tot push notificaties. Maar als dat geen dingen zijn die je in de app wilt hebben zou je dat altijd nog kunnen doen.

Met welk framework zijn jullie een app aan het maken? (even uit professionele nieuwsgierigheid)
Alles komt goed en dat wat niet goed komt is maar goed ook

Bert-Jan

Het moet wel een native app worden want je kunt direct een foto maken van je bonnetje en die bij de uitgave meesturen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

eduardw

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 25 januari, 2020, 14:12:58
Het moet wel een native app worden want je kunt direct een foto maken van je bonnetje en die bij de uitgave meesturen.
Ah ja natuurlijk! Zodra je iOS testers nodig hebt ben ik van de partij!
Alles komt goed en dat wat niet goed komt is maar goed ook

ejn

Bert-Jan,

Dit lijkt me leuk om aan mee te doen! Bonnetjes inscannen gaat nu via Office Lens --> PDF op Onedrive --> Acumulus. Maar als dat eenvoudiger kan: graag! Ik hoop dat ik kan helpen.

Gr. Ernst-Jan

DeWiFiSpecialist

Direct testen op iOS kan wel met een extra service. Bijvoorbeeld met Testflight... https://apps.apple.com/nl/app/testflight/id899247664

Als je iOS gaat testen, ben ik graag van de partij. Ik heb ervaring in beta testing ook als support medewerker.  Ik kan goed bug reports maken inclusief beschrijving hoe de bug te reproduceren.

Bert-Jan

Dank voor jullie aanmeldingen.

Er zijn nu genoeg testers. Aanmelden niet meer mogelijk.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Mattijs_Rotterdam

ik wil als tester wel meedoen. wacht bericht even af.

Bert-Jan

Dankje Mattijs,

Zie je nu een extra groep bovenin?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Webish

Hallo Bert-Jan,

Hierbij mijn aanmelding.

marianshobbyshop

Graag wil ik mij ook aanmelden voor het testen via Android.

Bert-Jan

Als het goed is, zien jullie nu een extra groep bovenin het hoofdscherm : Acumulus App Development
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Mattijs_Rotterdam

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 27 januari, 2020, 22:11:21
Dankje Mattijs,

Zie je nu een extra groep bovenin?


waar kan ik die groep zien, zie t niet.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

marianshobbyshop

Extra groep gevonden en een bericht geplaatst..

JohnBettink


Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

CJR

Hi Bert-Jan, ik doe ook graag mee met testen.


marcel de rooij

Hi Bert-Jan,

Ik doe graag mee.

Groeten Marcel de Rooij

Bert-Jan

Jullie zijn toegevoegd aan de groep Acumulus App Development
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

bouwsmultishop

Ik wil mezelf ook aanmelden als tester voor iOS te zijner tijd.

Eric Goossens

Graag meld ik me aan als tester. Ik heb een Samsung s7 met android 8.0.0
Groet Eric Goossens

Bert-Jan

De eerste testversie is gelanceerd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik ben ook al bezig met de Appstore van Apple.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

marcel de rooij

Komt er ook een functie dat je projecten/urenregistratie kunt invullen met "standaard producten/activiteiten" zoals ingevoerd onder beheer?
Dit geldt ook voor uitgaande facturen.
Dat zou makkelijk zijn, nu moet dat via de mobiele site nog handmatig worden ingevoerd.

Berg

Ik zag toevallig vandaag het bericht over de app en heb hem meteen even geprobeerd.  Bij mij lukt helaas het inloggen nog niet. Eerst kreeg ik de melding 'onvoldoende gegevens'.  Als ik even wat wijzig zodat ik foute inloggegevens heb zegt hij 'inloggen niet gelukt'. Ik heb de api aangezet in mijn account.

Bert-Jan

Klik even op dat Info icoontje achter het wachtwoord.

Check of het wachtwoord goed is ingevoerd.

Met die hoofdletters gaat het vaak mis.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Peter Bezemer

Ik ondervind hetzelfde probleem met inloggen. Melding Onvoldoende gegevens. Hoofd- en kleine letters is in orde in mijn password.

Berg

Hier klopt het ook gewoon. Zoals eerder gezegd, als ik echt opzettelijk een fout maak krijg ik een andere melding, namelijk 'inloggen niet gelukt' ipv 'onvoldoende gegevens'.

Bert-Jan

Mogelijk zijn de inlognaam en het wachtwoord te kort...

Is het wachtwoord minimaal 8 tekens?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Kunnen jullie een wachtwoord maken van 10 tekens?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Peter Bezemer

Ik heb een wachtwoord van 8. Nog ff en iedereen weet mijn wachtwoord. ;-)

Peter Bezemer

Wachtwoord van 10 karakters gemaakt en inloggen in de app lukt nu.

Bert-Jan

Dankjewel. Ik zal de app een beetje aanpassen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Berg

Ik heb het wachtwoord gewijzigd. Blijkbaar tegenwoordig 12 tekens nodig. Echter hierna werkte het in de app nog niet. Wat blijkt, speciale karakters in het wachtwoord als #$!#!!#^#$ werken voor de website wel, maar de app accepteert deze niet.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Ik zal nog meer aanpassen wat betreft die vreemde tekens.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)