Het is mij al meerdere keren gebeurd, grote bedrijven die wat inkopen. Dan sowieso onze leverings/betaal voorwaarden negeren, maar in sommige gevallen ook no doodleuk melden na 2 herinneringen dat de factuur pas 1 tot 2 maand later pas betaald kan worden. De laaste communcieerde het volgende
'Helaas kunnen wij uw factuur niet voor de zomervakantie betalen. Wij wachten nog op goedkeuring van de nieuwe crediteur door ons hoofdkantoor.
Mijn excuses voor de vertraging; wij zullen eind augustus de rekening betalen.'
Nou gaat de factuur van bovenstaande voorbeeld om slechts 140 euro, maar wat doen jullie met dit soort zaken? Incasso of niet? Een excuus van de medewerker is attent, maar ik moet mijn rekeningen natuurlijk ook gewoon op tijd betalen. Het is ook geen vaste klant..
Ik merk dat ik bij dit soort grotere bedrijven eerder geneigd ben om maar toe te geven, maar zij bepalen zo maar hun eigen regels wat mij toch tegen staat.