Hoofdmenu

facturen inclusief btw

Gestart door kmpoel, 18 september, 2010, 17:57:55

Vorige topic - Volgende topic

kmpoel

Ha Bert-Jan, iedereen is zo blij met alle aanpassingen die je vaak doorvoert!

Hoe staat het met het volgende: Je zei destijds dat je daar ook over wilde nadenken.

Ik als fotograaf zend al mijn facturen aan mijn klanten met prijzen incl. btw en niet excl. Sterker nog, de klant verwacht dat je de prijzen incl. btw geeft en het is volgens mij gebruikelijk particulieren incl. btw te offreren en bedrijven excl.

Ik zou het zo fijn vinden als de prijzen (bij het artikelnr.) op de facturen incl. btw aangegeven konden worden zodat mijn prijslijst direct overeen komt met mijn factuur. Dat is zoveel makkelijker en klantvriendelijker.

Ik hoor het graag!

Bert-Jan

Ik zit een beetje te tobben met de afrondingen. Met kleine bedragen ontstaan er afrondingsverschillen van een cent. Hier moet ik eerst een oplossing voor vinden voordat ik bedragen inclusief kan weergeven want anders kunnen deze soms afwijkingen vertonen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

sli

Het afronden gebeurt nu (volgens mij) door het excl. bedrag te verhogen met de btw, de uitkomst is dan afgerond incl. btw.
Het lijkt mij wijzer om uit te gaan van het incl. btw bedrag en dan terug te rekenen naar het btw bedrag.
en daar de afronding te laten plaatsvinden.

Dit is omdat klanten of het particulier of bedrijven zijn, de fakturen incl. btw. Je hoeft dan bijna geen afrondingsverschillen meer in te voeren wat nu wel het geval is.

Miska

Beste Bert-Jan,

Is er al nieuws wanneer dit eventueel gerealiseerd kan worden?

Bert-Jan

Helaas nog geen nieuws.

Ik denk aan verschillende layout-sjablonen waaronder 1 met prijzen inclusief btw.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

patrick86

Ditzelfde probleem heb ik ook; ik ontvang van mijn klant credit nota\'s, deze bedragen neem ik over op mijn factuur.
Hierdoor zie ik ook soms 1 cent verschil ontstaan, is dit erg? Meestal boek ik er dan prive een cent bij of af, maar dit is tot nu toe nog maar 2x gebeurd.

Miska

Een layout-sjabloon met prijzen inclusief btw lijkt me prima. Kan niet wachten tot het zo ver is!  :D

Miska

Even een reactie om het onderwerp nog in de aandacht te houden!  ;)

Bert-Jan

Ik moest eerst het afrondingsprobleem oplossen. Dat is nu klaar.

Er is hoop.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Dit zit er nu in.

Je gaat naar Beheer -> Factuur-sjablonen -> Sjabloon

Op het tabblad Algemeen zie je nu een extra veld: Toon regels inclusief BTW J/N

Dit geldt alleen voor gewone facturen zonder verlegging van BTW of margeregeling.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Miska

Helemaal super, ben zeer benieuwd!  :D

Coffee etc

Bedankt.. bedankt. super.

Jasper Tielen

Mooi dat ik nu weer eens op het forum kijk.
Ik wilde dit graag maar kom niet zo vaak op het forum.

Zou je dit soort nieuwe dingen niet op het startscherm van het programma kunnen weergeven?

Bijvoorbeeld waar nu Memo staat een scherm er onder met \"Nieuw nu ook factuur regels inclusief BTW\" en dan een link naar het forum oid.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

Bert-Jan

Dat was eerst het geval maar dat zijn soms meerdere meldingen.

Mijn suggestie is om de rss-feed van dit forumdeel in je mailprogrmma te linken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

kmpoel

Dank je Bert-Jan, ziet er top uit! Ben echt heel blij!

Enver

Enver Tanriverdi www.tane.nl

Jasper Tielen

Even voor de inclusief BTW factuur makende de mensen zoals ik.

Eerst was het vakje inclusief BTW in de tab volgorde opgenomen en voerde ik daar het bedrag in.
Sinds enige tijd moet ik nu het vakje zelf aanklikken wat wel werkt maar niet handig is.\\

Kan dit weer in de tab volgorde worden opgenomen want ik verkoop 95% aan de particulier en haal nu wel eens ex en incl btw door elkaar als er een klant belt.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

Bert-Jan

Volgens mij is er behoefte aan twee tabvolgorden:

een volgorde voor mensen die met ex btw werken
en een volgorde voor mensen die met inclusief btw werken.

Misschien moet de volgorde afhankelijk gemaakt worden van de keuze in het sjabloon.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jasper Tielen

Dat zou mooi zijn inderdaad.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

Jasper Tielen

Het leek zo mooi maar tot heden nog steeds incl. btw vakje aanklikken en daarna ook niet verder kunnen met tab.

Komt er nog een 2e tabvolgorde en zo niet mag incl. btw dan weer opgenomen worden na excl. btw?
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport