Hoofdmenu

Koppeling met knab

Gestart door Alain13, 24 december, 2015, 07:38:19

Vorige topic - Volgende topic

Guido

Citaat van: Lissa op 03 oktober, 2023, 09:07:17
@Guido, ik heb nu 5 rekeningen gekoppeld en qua tegenrekeningen gaat dit goed.
Echter wordt Acumulus nu heel traag merk ik.

Daar is nu iets aan gedaan. KNAB is nog steeds traag met het aanleveren van de banksaldo's, maar het blokkeert verder gebruik niet langer.

Guido

Citaat van: Lissa op 03 oktober, 2023, 09:07:17
En...ik heb 1 rekening met een negatief saldo en daarvan wordt het saldo niet goed weergegeven.

We hebben iets ontwikkeld omdat KNAB er een beetje een rommeltje van lijkt te maken.
Acumulus krijgt namelijke, afhankelijk van de rekening, verschillende bedragen door.

Daarom kun je nu per rekening zelf instellen welke basis je wilt gebruiken voor het saldo.
Zie hiervoor: Beheer -> Rekeningen -> Open de rekening -> Tabblad "Zichtbaarheid".

Lissa

Hoi Guido,

Wat betekent current booked en current available?

Current Available wat bij mij getoond werd als nog beschikbaar bij een negatief saldo?
Met vriendelijke groet,

Focus op Winst
Lissa Agema
Grootste fan van Acumulus ;-)

E: info@focusopwinst.nl
www: https://www.focusopwinst.nl

Guido

De specificatie meldt het volgende:

CURRENT_BOOKED: The booked balance calculated during the account reporting period, at the time specified, subject to further changes during this period.
CURRENT_AVAILABLE: The balance available during the account reporting period, taking into account pending transactions.


Maar de invulling door de verschillende banken is niet consequent en wisselt in praktijk (vooral bij KNAB) per rekeningvorm:

Note that - even with these definitions - the values returned can be calculated in different ways,
depending on the ASPSPs definition of the 'account reporting period'. For some banks, the 'account reporting period'
corresponds with a calendar day, For other banks this period corresponds with a 24hr period between certain cutoff
times, eg from 6pm on day d to 6pm on day d+1.


Met andere woorden, als je geen juist saldo ziet, dan kun je zelf even uitzoeken welke waarde het beste bij jouw rekening past.