Hoofdmenu

Product regels bij Crediteuren facturen

Gestart door sli, 20 september, 2010, 21:29:44

Vorige topic - Volgende topic

sli

Hoi Bert-Jan,

Zou het mogelijk zijn om, net als bij je uitgaande debiteuren facturen, productregels toe te passen zodat je weet wat je hebt aangeschaft en wat de producten die je hebt gekocht hebben gekost.

Nu is het zo dat je kan zoeken naar, als je dat al weet, de leverancier, maar dan is het ook mogelijk om naar product te zoeken. Vervolgens kan je diezelfde producten dan weer verkopen, dus daaraan een verkoop prijs koppelen.

M.a.w. één database waarin de producten zitten met inkoop en verkoop prijzen.

succes.

Bert-Jan

Ik begrijp je vraag maar dat wordt volgens mij wel ingewikkeld. Je moet dan als gebruiker voor alles wat je inkoopt een product aanmaken of kiezen uit een lijst. Daar zullen de meeste klanten denk ik niet zo blij mee zijn.

Dan kun je kiezen om bepaalde zaken wel en bepaalde zaken niet in een tabel op te slaan. En dan wordt het een beetje ingewikkeld denk ik.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

sli

Wordt het dan te ingewikkeld om voor jullie te programmeren? Of voor de gebruiker?

Je hebt dan wel een beter inzicht in de uitgaven en producten die je koopt. Als je ze verkoopt moet je ze toch invoeren, dus of je dat eerst doet bij je inkoop factuur of later bij je verkoop factuur maakt geen verschil. Je weet dan wat je per product op \"verdient\" hebt en weet ook bij wie je dat product hebt gekocht.

Bert-Jan

Ik bedoelde ingewikkeld voor de gebruiker. Lang niet alle klanten verkopen producten die zij eerst hebben ingekocht.

Op dit moment schat ik in dat hier niet veel vraag naar is, terwijl het een behoorlijke ingreep betekent.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

gos

Het is misschien mooi als de factuurregel een kostenplaats kan hebben, die weer uit producten gehaald kan worden.
Puur voor overzicht van inkoop, verkoop en dienstverlening.
GoSys computer service
www.gosys.nl

Roos

Ik zou het ook wel heel fijn vinden als je inkopen kunt bijhouden. Geeft voor mij een beter overzicht. Scheelt ook een hoop tijd bij het inboeken van inkomende facturen omdat elk artikel nu handmatig ingetypt moet worden, terwijl ik toch een vrij constant assortiment heb (maar wel van een stuk of 70 artikelen). Dat is ook vrij foutgevoelig omdat je steeds weer op moet letten of een artikel 6% of 19% BTW heeft (ik verkoop af en toe ook boeken).

Kan het niet als optie ingevoerd worden? Dus eigenlijk zoals het verkoopfactuurlijstje eerst was, waarbij je kon aanvinken of je de artikellijst wilde openen?

Loekarin

Ik sluit me hier ook bij aan. Ik zou het ook heel handig vinden als ontvangen facturen productregels bevatten voor ingekochte producten en diensten, net als uitgaande facturen. Ik verkoop geen producten door, maar ik wil kunnen terugzien wat ik aangeschaft heb. Stel dat ik bijvoorbeeld een laptop koop, of iets kleins als paperclips. Dan wil ik snel terug kunnen zien wanneer ik die gekocht had. Dat kan nu niet, als het op een factuur staat met meerdere dingen, bijv.  kantoorspullen, die je tegelijk hebt aangeschaft. Of je bent uren bezig om voor elke productregel een compleet nieuwe boeking aan te maken, en de optie 'boeking kopieren' bestaat ook nog niet. Dat betekent steeds opnieuw alle ca. 15 velden invoeren, waarvan er 14 hetzelfde blijven en eigenlijk alleen het veld omschrijving elke keer verandert. Omslachtig, veel werk, niet intuitief.