Hoofdmenu

Meerdere administraties / meerdere kleuren interface?

Gestart door veenie, 20 januari, 2020, 16:02:59

Vorige topic - Volgende topic

veenie

Sinds dit jaar ben ik bezig met de eenmanszaak om te zetten in een bv en tegelijk met een tweede bv te starten.
Nu heb ik dus in eens in plaats van 1 acumulus administratie er 3. Daar komen straks nog de 2 holdings ook bij wat het totaal op 5 brengt.

Nu is dat allemaal erg verwarrend als deze interfaces er allemaal precies hetzelfde uit zien.
Het zou prettig zijn als het mogelijk is per administratie een eigen kleur te geven (wat nu blauw is veranderen in rood, groen of kleur naar keuze).
Dan weet je direct of je in de juiste administratie zit en zo voorkom je snel fouten.

Ook merk ik nu dat het vrij lastig is om van administratie te wisselen, door de veilige (lastige) wachtwoorden van tegenwoordig is het onthouden haast geen doen meer dus moet ik steeds via mijn passwoord manager de inlog gegevens aanpassen.
Zijn hier work arounds voor, hoe gaan de boekhouders hier op acumulus mee om die veel meer dan 1 administratie in beheer hebben? Neem aan dat er methodes zijn om hier mee te werken.
Ik gebruik op dit moment maar even meerdere browsers naast elkaar om dit te omzeilen.

Guido

Begrijpelijk dat er verwarring kan ontstaan.

Zou je geholpen zijn met een kleine kleur-indicator in het zwarte hoofd-menu van Acumulus?

Verder kun je, als je op hetzelfde moment aan meerdere administraties werkt ervoor kiezen om

1] verschillende browsers te gebruiken.
2] de administratie-specifieke inlogpagina gebruiken;  bijvoorbeeld https://123456.sielsystems.nl/ (dat scheelt het invoeren van de contractcode)/

De meeste boekhouders en accountants vinden het juist heel prettig dat ze niet tegelijkertijd in meerdere administraties kunnen werken.
Meer dan 1 administratie open hebben is foutgevoelig bij controles.

We gaan er even op broeden wat we kunnen doen.

- Guido