Hoofdmenu

Bankmutaties > massa verwerking prive-boeking

Gestart door Jbardoel, 18 april, 2020, 11:07:02

Vorige topic - Volgende topic

Jbardoel

Goedemorgen,

Is het mogelijk om een functionaliteit in te bouwen dat je bij het importeren van bankmutaties alle prive-boekingen kunt selecteren en dat deze vervolgens als een massa verwerking worden geboekt?

Daar zou ik echt heel blij van worden!

Mvg,
Jeroen Bardoel

Annalies Janssens

Ik ben niet van de technische afdeling maar mij lijkt dat niet wenselijk om 2 redenen.

- waarom heb je zoveel prive boekingen op een zakelijke rekening dat bulkverwerking nodig is
- je saldo klopt dan niet op elk moment en dat is natuurlijk wel de bedoeling.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Jbardoel

Dit komt voornamelijk voor bij klanten waar ik per kwartaal de administatie bijwerk. De bankmutaties van het kwartaal worden dan geimporteerd en ondanks dat ik ze probeer op te voeden ;-) om zo min mogelijk prive betalingen te doen van de zakelijke rekening komen prive-boekingen toch voor.

Wanneer je van een afgebakende periode bijv. maand of kwartaal een massa boeking doet en dit onderdeel is van dezelfde import klopt het saldo toch gewoon aan het eind van deze periode?

Annalies Janssens

Ah zo.

Ja, per periode klopt het dan inderdaad. Maar ik zou dat zelf zo niet willen doen. Kans op een vergissing is wel erg groot.
Als een klant van mij teveel prive boekingen blijft doen, dan zeg ik dat ik een deel van de bankkosten moet corrigeren omdat die kosten berekend worden aan de hand van het aantal boekingen.
Aangezien het aantal prive boekingen dan wel erg uit de bocht vliegt, kan ik eigenlijk niet anders.

Meestal helpt dat wel....
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen