Sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben. Ik ben een beetje lees en schrijf dyslectisch.
Bedankt voor het antwoord, maar dat was niet mijn vraag. Ik heb er wel wat aan, want ik had dat anders gedaan.Nieuwe afdracht/teruggave invoeren voor Nederlandse BTW Ik had het hier ingevoerd.
BTW-bijtelling
Hebt u voor de aanschaf EN de gebruikskosten volledige BTW afgetrokken? Zo ja, vink dan dit vakje aan. Indien u alleen maar voor de gebruikskosten BTW verrekend heeft (marge-auto), dan kunt u dit vakje blanco laten. Ook als de auto langer dan 5 jaar op de balans staat kunt u dit vakje blanco laten.
Vraag moet ik nu aanvinken of niet in mijn geval?
*Zowel IB- als BTW-bijtelling (standaard)
Kies deze optie wanneer u zowel een IB-bijtelling als een BTW-bijtelling moet opvoeren. Dit is het geval wanneer u de aanschaf hebt opgevoerd als kosten (het vervoermiddel staat op de balans) EN u hebt de BTW afgetrokken van het vervoermiddel of de BTW op de gebruikskosten. U selecteert deze optie ook wanneer u de BTW van de aanschaf niet hebt afgetrokken (bijvoorbeeld een marge-auto) maar wel de BTW op de gebruikskosten.
*Alleen IB-bijtelling
Kies deze optie als u alleen de IB-bijtelling dient te boeken en er geen BTW is afgetrokken voor de aanschaf en ook niet voor de gebruikskosten. In dit geval is het vervoermiddel alleen zakelijk voor de IB.
*Alleen BTW-bijtelling
Kies deze optie als het vervoermiddel alleen voor de BTW als zakelijk is bestempeld.
Deze optie is ook van toepassing wanneer u een BV hebt en de IB-bijtelling verloopt via de loonadministratie.
Kies deze optie ook wanneer u een privevervoermiddel hebt en een forfaitaire BTW-bijtelling moet opvoeren. Dit is het geval wanneer u alle BTW op de gebruikskosten van uw privevervoermiddel 100% hebt afgetrokken.
Vraag:Welke moet ik in mijn geval aanvinken?