Hoofdmenu

Foutmelding Woocommerce verzenden factuur

Gestart door vdEinden Media, 20 oktober, 2020, 10:13:33

Vorige topic - Volgende topic

vdEinden Media

Hallo,

Sinds gisteren ben ik aan de slag gegaan met Acumulus.

Wat me direct opviel is dat alles redelijk vanzelfsprekend waardoor het me nu al erg bevalt!

Maar nu loop ik tegen het volgende aan:

Voor een woocommerce webshop wil ik facturen automatisch aan laten maken in Acumulus. Dus ik had gisteren een testbestelling gedaan, deze op afgerond gezet (ook in de instellingen aangegeven dat er op dat moment een factuur aangemaakt dient te worden) maar krijg vervolgens onderstaande melding:

Verzonden, maar door een communicatiefout met Acumulus kunnen we niet meer informatie tonen. Probeer het later nog eens.
Meldingen   • Fout: 403, A8N403GCN: Forbidden - Insufficient credential level for invoices/invoice_concept_info.php. Not authorized to perform request.

Lijkt dus iets met permissions/authorisatie te maken te hebben, maar heb geen idee wat me nu te doen staat.

Iemand enig idee wat de mogelijke oplossing kan zijn?

Alvast bedankt!

Bert

Bert-Jan

Heb je een speciale gebruiker aangemaakt met API-rechten en deze ingesteld in de plugin?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

vdEinden Media

Bedankt voor de snelle reactie.

Dit had ik nog niet gedaan.
Zojuist even bij de huidige gebruiker een vinkje gezet bij API rechten. Melding is verdwenen en nu komt er een concept-factuur binnen in Acumulus.

Dit wordt ook aangegeven in Woocommerce:

Op 2020-10-20 als concept verzonden maar nog niet definitief gemaakt.

Kan deze ook automatisch definitief gemaakt worden?

Bert-Jan

Daar ga ik wel vanuit maar ik heb de vraag even voorgelegd aan mijn collega waar je dan precies op moet letten.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Als de factuur als concept is ingeboekt is dat een bewuste keuze in de instellingen van de plugin dacht ik. Ik heb dit ook nog even nagevraagd.

Een andere optie is dat de plugin besluit dat er sprake is van een inconsistentie. Je ontvangt dan een email op het in de plugin opgegeven/ingestelde emailadres.

Voel je vrij om zo'n email, inclusief berichtinhoud even voor te leggen. Hier op het forum, danwel via klantenservice@acumulus.nl. We kijken graag even wat er speelt.

- Guido

vdEinden Media

Thanks beide!

@Guido

Zag net idd in de mail log dat er iets niet goed gaat met de BTW. BTW komt als 0% in Acumulus binnen dus dat ga ik even proberen uit te zoeken waarom dit niet goed binnen komt.

Ik ga even alle instelling binnen woocommerce nalopen.

Wanneer het gelukt is laat ik het even hier weten.

vdEinden Media

Excuses voor de zeer late reactie.

Snel hierna heeft de afronding van de website lang stil gelegen.

Uiteindelijk had het te maken met de BTW instelling in woocommerce. Deze stonden niet correct ingesteld waardoor facturen in Acumulus op concept bleven staan.