Hoofdmenu

10 Redenen voor de overstap van Windows naar Linux

Gestart door Bert-Jan, 07 augustus, 2010, 12:11:25

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Nu is een uitstekend moment om Windows in de prullenbak te gooien, voor zowel werkstations als servers. Zo is Microsoft bijvoorbeeld gestopt met de ondersteuning van Windows 2000, dus je zult iets anders op die servers moeten gaan draaien. In feite maakt het niet heel veel uit of je overstapt naar 2008 of naar Linux servers, en dat geldt ook voor je overstap van je Vista werkstation naar het vreemde Windows 7. Linux biedt je hier de vrijheid en vrijheid van keuze.

http://techworld.nl/technologie/28568/10-redenen-voor-de-overstap-van-windows-naar-linux.html#source=mostread
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Tja, voor de ene is W7 vreemd voor de ander Linux. W7 \'krijg\' je bij een laptoppie van een paar honderd eurie en kun je echt wel fijn mee werken.

hus spiky

Hoera Linux, ben ik enige tijd geleden op advies van mijn kinderen op overgestapt! Heel groot voordeel, ik had regelmatig virussen ed op mijn pc en sinds de overstap helemaal niks meer. De programma\'s kun je zo downloaden (ook ik, de leek) en de update-melding komt automatisch binnen, hoef ze alleen even binnen te laten. Het is wel even wennen het besturingsprogramma is wat anders, maar na een half jaar zou ik niet meer terug willen naar windows en zeker niet naar vista. Alleen pas op: niet alle printers hebben een besturingsprogramma dat op Linux werkt. En ja het draait ook op een laptoppie of een wat oudere computer.